סרטון חדש מוכיח: שוטרים תקפו את ח"כ איימן עודה במהלך הריסת הבתים באום אל חיראן

בסרטון חדש שהתפרסם אמש (רביעי) מתועדים שוטרים כאשר הם תוקפים את חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש – הרשימה המשותפת) לאחר אירוע הירי שהוביל למותם של האזרח יעקוב מוסא אבואלקיעאן והשוטר ארז (עמדי) לוי באום אל חיראן ב-18 בינואר האחרון. הסרטון מאמת את הגרסה שמסר ח"כ עודה למח"ש ומפריך את טענות המשטרה לפיהן לא נעשה כלל שימוש של המשטרה בכוח כלפיו.

בסרטון, שצולם על ידי צלם רשת אל ג׳זירה מוראד סעיד, נראה ח"כ עודה מלווה במספר פעילים, זמן קצר לאחר שנשמעו בכפר צרורות הירי שמאוחר יותר התברר כי הרגו את אבואלקיעאן. עודה מנסה להתקרב לאזור הירי כדי להציע עזרה ולבדוק האם יש נפגעים. השוטרים שירו בראשו של ח"כ עודה כדור ספוג, וריססו את עיניו בגז פלפל, ידעו בבירור שהם תוקפים חבר כנסת מכהן, כפי שאמר להם כשניסה להגיע לזירת האירוע בה נורה למוות אבואלקיעאן. השוטרים תקפו אותו למרות, ואולי דווקא מפני, שהוא נציג ציבור ערבי.

2017-11-23_215042

מתוך הסרטון: שוטר תוקף את ח"כ איימן עודה

"מסכת השקרים וההסתה של המשטרה והממשלה ממשיכה להיחשף, כל מה שאנחנו טענו מהרגע הראשון מתברר כאמת לאמיתה", מסר ח"כ עודה בעקבות חשיפת הסרטון המתעד את תקיפתו. "האחריות על האובדן הנורא של משפחות אבואלקיען ולוי היא של ארדן ואלשיך והם היו צריכים להתפטר עוד באותו יום. כמעט שנה עברה, ונראה שמח"ש במקום לעסוק בחשיפת האמת והבאת האחראים לדין עסוקה בטיוח של הפרשה. אנחנו ממשיכים לדרוש שוועדת חקירה עצמאית תבדוק את אירועי הדמים באום אל חיראן מרגע קבלת ההחלטה ועד לתוצאות הטרגיות. הצדק היחיד שאנחנו עוד יכולים להציע למשפחת אבואלקיען היא בחשיפת האמת ובהכרה בכפר אום אל חיראן ובהישארות התושבים על אדמתם ועל כך נמשיך להיאבק".

המשטרה החלה להפיץ שקרים לגבי מה שאירע בכפר הלא מוכר כבר עם ההודעות הראשוניות של דוברות המשטרה בדבר "פיגוע של מחבל המקושר לדאעש". מאוחר יותר הופרכו גם הטענות שקריות בדבר ירי של השוטרים באוויר, כמו גם הטענות כי אורות הרכב שבו נהג יעקוב היו כבויים. למרות הזמן הרב שחלף, מח"ש עדיין לא סיימה לחקור את האירועים הקשים באום אל חיראן. ביום שלישי פרסמו ערוצי 10 ו-11 כי בעקבות מידע חדש החזירה הפרקליטות את תיק חקירת התקרית למח"ש. עוד פורסם כי המידע החדש נוגע לתקיפה של ח"כ עודה.