סרטה העלילתי הראשון של הבמאית הלבנונית דניאל ערביד יוקרן בגדה השמאלית

סרטה העלילתי הראשון באורך מלא של הבמאית הלבנונית דניאל ערביד, "קרבות אהבה", יוקרן במוצ"ש הקרוב, 27 במאי, בשעה 20:00 בגדה השמאלית בתלאביב. זו הפקה לבנוניתצרפתית מ-2004 הדוברת ערבית עם תרגום לאנגלית.

2017-05-25_210815

הבמאית דניאל ערביד (צילום: הומניטה)

בסרט: אהבה, חברות והתבגרות של שתי נערות במהלך מלחמת האזרחים בלבנון. לינא (12) שחווה מלחמה בביתה מצד אביה המסובך בחובות, מוצאת מפלט בבית דודתה ושם נרקמת חברות בינה לבין סיהאם (18) המשרתת של הדודה. סיהאם היא פראית, מרדנית וסוחפת את לינא למסע גילוי, של אהבה, תשוקה וחלום, כאשר מלחמת האזרחים המתנהלת נשארת ברקע, כמו תפאורה לסיפורן האישי של שתי הנערות, הסרט בוחר לפלס את דרכו הסיפורית לתוך עולמן הרגשי. לינא היא לבנונית מקומית ואילו סיהאם המשרתת היא סורית, אבל שתיהן זרות לעולמות שבהם חייהן מתנהלים. סיהאם רוצה לברוח מאדוניה והיא רוקמת תכנית עם לינא לבצע את המשימה, תוך שהחברות ביניהן מקבלת עומקים חדשים ומפתיעים.

הסרט הוצג בשבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן 2004 וזכה להצלחה, הן בצרפת והן בלבנון, והפך לאבן דרך בהיסטוריה של קולנוע "מלחמת האזרחים" בלבנון. תאופיק אבוואיל ינהל את השיחה אחרי הסרט. מועדון הקולנוע של הגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תלאביב.

מועדון הקולנוע של הגדה השמאלית: https://www.facebook.com/LeftBankMC