סרבנית נוספת הצטרפה לשניים שהתייצבו אתמול בבקו"ם: 'די לכיבוש'

איילת ברכפלד הצטרפה הבוקר (שני) למתן הלמן וסער יהלום ומסרבת אף היא להתגייס לצבא כיבוש. בהצהרת הסירוב שלה כתבה: "נמאס לי לשמוע ילדים בגילי אומרים ש'אין ברירה'. נמאס לי שחושבים ששום דבר לא ישתנה. נמאס לי שחושבים שזה יותר גדול מאתנו. מבחינתי, יש כאן אי צדק משווע, והדבר הראשון שאפשר לעשות זה לא לקחת בו חלק. אני לא מתיימרת לדעת הכולאני בת 18, אני לא יודעת איך לפתור את הסכסוך, אני לא יודעת מה יקרה אם כולם לא יתגייסו, אני לא יודעת מה יקרה אם נצא מהשטחים בבת אחתאבל אני כן יודעת שכרגע, אנחנו שולטים על עם אחר ושוללים ממנו את זכויותיו".

עוד הצהריה ברכפלד "אני יודעת שהממשלה מציבה נערים בני 18 בתוך אוכלוסייה אזרחית ומטילה עליהם פעולות שיטור שכרוכות בהפעלת אלימות ולגיטימציה להרג. אני יודעת שבשם הביטחון לכאורה של אזרחי ישראל פוגעים במאות אלפי אנשים חפים מפשע. אני יודעת שממשלת ישראל משקיעה כספים ומשאבים בהתנחלויות ובשמירת הסטטוס קוו לפיו אנחנו במלחמה תמידית, במקום לחתור לכיוון שיחות שלום ופשרהואני בעיקר יודעת ובטוחה שהשלום אפשרי.

2018-02-12_195444

מתן הלמן וסער יהלומי, הסרבנים שהתייצבו אתמול בבקו"ם (צילום: מסרבות)

כמאה פעילות רשת מסרבות, אנשי מק"י וחד"ש ויחד עם חברי בנק"י הפגינו אתמול (ראשון) בלשכת הגיוס בתל השומר בתמיכה ביהלום ובהלמן, מחותמי מכתב השמיניסטים 2017, שהתייצבו כדי להכריז על סירובם להתגייס ולקחת חלק בכיבוש ודיכוי. יהלום, פעיל בנק"י מתלאביב אמר למתאפסים בעברית ובערבית: "אני חלק מתנועה של שינוי בישראל. המאבק נגד הכיבוש, נגד הגירוש, מאבקים חברתיים, כולם חלק ממאבק לצדק חברתי ולשלום, ואני עושה את החלק שלי, שאני בחרתי לעשות. גם כשאהיה בכלא – אני סומך על החברים שלי שימשיכו את המאבק, כי המציאות היא כאן בחוץ ובכלא זה רק משחק".