סרבן הכיבוש גרמי נשפט ל-10 ימי מחבוש נוספים; בסופם ירצה 107 ימים בכלא

סרבן המצפון הלל גרמי נכלא ל-10 ימי מחבוש נוספים, שבסופם ירצה 107 ימים בכלא הצבאי. הוא מסרב להתגייס כי הוא מאמין בהתנגדות לא אלימה לכיבוש. כמו כן, אדם רפאלוב (18) מקריית מוצקין נשפט ל-10 ימי מחבוש בגין סירובו להתגייס לצבא בסופם ירצה 87 ימי מחבוש במצטבר בגין סירובו. גרמי מסר "עד כה ישבתי 97 יום בכלא על סירובי להתגייס לצבא, ונשפטתי ל-10 ימי מאסר נוספים".

2018-12-17_205344

הלל גרמי לאחר נשפט שוב ל-10 ימי מעצר, בשבוע שעבר, בפתח הבקו"ם בתל השומר (צילום: מסרבות)

עוד אמר גרמי "מאז הפעם הקודמת שנכנסתי לכלא, ישראל וחמאס נכנסו לסבב חילופי אש, בעקבות חדירה ישראלית לשטח הרצועה, במהלכו נהרגו 12 פלסטינים ושני ישראלים, 14 ישראלים נפצעו ושני פלסטינים נהרגו בפיגועים בגדה המערבית, ואי אפשר כמובן להעריך את מספר ההרוגים כתוצאה מהמשבר ההומניטרי המתמשך והיזום ברצועה. כנגד כל האלימות הזאת, אני בחרתי באקט ישיר של חוסר אלימות".

גרמי הדגיש ש"הרבה אנשים טוענים שגיוס הוא חובה במדינתנו הדמוקרטית, ושאם אני מסרב אני מאבד את הלגיטימציה להשמיע את קולי. אבל לפי נתוני הגיוס של 2017 רק מחצית מבעלי זכות הבחירה בגיל הרלוונטי מתגייסים לצבא, כשליש מכלל התושבים בין הים לירדן הנתונים לריבונות ישראל דהפאקטו. מי שמתגייס לא משרת גוף שמייצג את הדמוקרטיה, אלא גוף שמשרת אינטרסים של קבוצה אתנית ספציפית, גוף שמתחזק היררכיה לאומית ומקבל החלטות על כלל התושבים בין הים לירדן על סמך דעתו של מיעוט. לכן, אני מוכן לשבת בכלא כמה שאדרש עד שאקבל פטור מחובת שירות".