סרבן הכיבוש אודי סגל פתח בשביתת רעב

סרבן הכיבוש אודי סגל פתח בשביתת רעב. סגל ריצה כבר 50 ימי מחבוש בכלא צבאי ונשפט אתמול (חמישי) בבקו"ם לעשרה ימים נוספים החליט לפתוח בשביתת רעב. על כך מוסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

2014-10-31_192219

אודי סגל (שני משמאל) יחד עם חבריו, אתמול, בכניסה לבסיס תל השומר (צילום: סרבניות נגד הכיבוש)

במכתב שמסר סגל הסביר את הסיבות לשביתת הרעב: "לפני שלושה חודשים, בתאריך הגיוס שלי, הודעתי לרשויות הצבא על סירובי להתגייס מסיבות אידיאולוגיות. מאז נכלאתי כבר ארבע פעמים, וישבתי חמישים ימים במצטבר בבית כלא צבאי. היום אני הולך להישפט בפעם החמישית ולהישלח למאסר שוב. בגלל המאסרים החוזרים ונשנים, בגלל שלילת החירות המתמשכת שלי, החלטתי לפתוח בשביתת רעב עד לשחרורי מהצבא. סירבתי להתגייס כי אם אשרת בצבא אתרום למערכת הדכאנית שהצבא הוא הזרוע המבצעת שלה. אני לא מוכן לקחת חלק בשלילת החירויות של הפלסטינים. אני לא מוכן לתרום למצב שבו ארבעה מיליון פלסטינים חיים בשטחים תחת משטר שהם לא בחרו בו, משטר שמדכא גם אותי. אני רואה את הסירוב שלי גם כאקט של סולידריות עם כל מי שנפגע מהמשטר הישראלי, גם בישראל וגם בשטחים". עוד הוא הדגיש "למדתי בבית ספר יהודיערבי שמונה שנים. לקראת תאריך הגיוס שלי הבנתי שאם אני אתגייס לצבא אני בעצם אזרוק לפח את כל הלימודים בבית ספר, את כל הניסיון הזה לקיים דוקיום. כי דוקיום וכיבוש זה דברים שלא הולכים ביחד".

יצוין שסרבן כיבוש נוסף, אוריאל פררה, מרצה כעת תקופת כליאה תשיעית בשל סירובו לשרת בצבא. פררה בן ה-19 מבאר שבע מסרב לשרת בצבא בשל התנגדותו לכיבוש העם הפלסטיני וקיפוח זכויות הפלסטינים בישראל.