סקר: 40% מהציבור תומכים במפלגה יהודית-ערבית שתקדם חיים משותפים

במסגרת כנס "מפת הדרכים לחברה משותפת", שהתקיים אתמול (שלישי) במשכן הכנסת בנוכחות 15 חברי כנסת, הציג מנכ"ל גבעת חביבה, יניב שגיא, סקר שהוכן ע"י מכון מדגם ומראה כי בחברה הישראלית קיים רצון אל גם לא מעט חסמים. לפי הסקר כ66% מהציבור היהודי מעוניינים בקידום החיים המשותפים עם הציבור הערבי אבל רק 13% מוכנים לגור בסמיכות לבני העם השני. עוד עולה מהסקר כי 40% מהציבור הישראלי (35% מהציבור היהודי ו73% מהציבור הערבי) אמרו שיתמכו במפלגה יהודיתערבית שתקדם את החיים המשותפים בישראל. עוד נמצא מהסקר כי 83% מהציבור (85% מהיהודים ו75% מהערבים) חושב שרוב המפלגות כיום לא מקדמות את החברה המשותפת.

2017-12-20_213052

הכנס "מפת דרכים לחברה משותפת" שנערך אתמול בכנסת (צילום: גבעת חביבה)

כמו כן, נמצא כי עצם ההתמודדות של מפלגה יהודיתערבית שמקדמת אג'נדה של חברה משותפת משפרת את הסיכוי להשתתפות בבחירות הבאות באחוזים מאוד משמעותיים: 55% מהערבים ו20% מהיהודים בשני המקרים מקרב כלל הציבור שאינו מתכוון להצביע בבחירות היום.

במהלך כנס "מפת הדרכים לחברה משותפת" הוצגו כ-25 המלצות, אשר חוברו על ידי 70 מומחים ממגוון מגזרים, המתייחסות לתחומים רבים שעל סדר היום היהודיערבי. ההמלצות הועברו לחברי הכנסת לתרגומן להצעות חוק ופעילות פרלמנטרית בתחום, כאשר לאחר הכנס ייפגשו הנציגים כדי לבנות תוכנית עבודה לקידום החברה המשותפת בישראל. בין חברי הכנסת שהשתתפו בכנס: שני סיעת חד"ש ברשימה המשותפת, יוסף ג'בארין ועאידה תומאסלימאן.