סקר שפורסם לאחר הקדמת הבחירות: המשותפת מגדילה את כוחה ל-14 חכ"ים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחיל את מערכת הבחירות השלישית בשנה האחרונה בפער משמעותי מיריבו ח"כ בני גנץ. כך עולה מסקר שפורסם הבוקר בעיתון "ישראל היום" ושנערך לאחר החלטת הכנסת להקמת הבחירות. בעוד כחול לבן בראשות גנץ מזנקת, הליכוד בראשות נתניהו רושמת ירידה. גם בזירה הפנימית נתניהו מאבד את היתרון, כאשר המתמודד מולו לראשות המפלגה, ח"כ גדעון סער, זוכה על פי הסקר למספר מנדטים זהה לנתניהו, לו היה עומד בראשות הליכוד.

הסקר שפורסם הבוקר ב"ישראל היום"

מהסקר עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, היה הליכוד בראשות נתניהו מקבל 31 מנדטים. כחול לבן מזנקת ל־37. הרשימה המשותפת רושמת אף היא עלייה ל־14 מנדטים. העבודה־גשר עם 6, והמחנה הדמוקרטי עם 4 מנדטים. אם אכן אלה יהיו תוצאות האמת מדובר למעשה בסוף דרכו של נתניהו כראש ממשלה, מאחר שגוש הצרכזשמאל עם המשותפת מגיע על פי סקר זה ל־61 מנדטים שיחסמו כל אפשרות מנתניהו להרכיב ממשלה

גוש הימין, לעומת זאת, צונח ל־51 מנדטים בלבד, שבו ש"ס מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה – 7, הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד – 5, ואילו מפלגות הימין הקיצוני המשיחי: איחוד מפלגות הימין לא עוברת את אחוז החסימה, וכן עוצמה יהודית. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן זוכה ל־8 מנדטים בסקר זה.