סקר ערוץ 12: רוב הישראלים מתנגדים לסיפוח השטחים הפלסטינים הכבושים

רוב הציבור מתנגד לסיפוח השטחים הכבושים. כך עולה מסקר שתוצאותיו פורסמו אמש (שני) בחדשות 12. 46% מהמשיבים אמרו כי הם מתנגדים למתווה טראמפ לסיפוח שטחים, בהם 25% ענו שהם מאוד מתנגדים ו21% די מתנגדים. 34% השיבו שהם תומכים במתווה – בהם 25% די תומכים ו-9% השיבו שהם תומכים מאוד במהלך כזה. 20% מהמשיבים לא להביע עמדה. על כך העירה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "הציבור בישראל למרות כל השקרים והתעמולה של השלטון לא רוצה סיפוח. נכון, לא כולם היו בכיכר רבין בשבת, אבל אם יותר ויותר יצאו מהבתים אנחנו יכולים ביחד להדוף את הסיפוח".

תוצאות הסקר שפורסמו אמש בחדשות 12 (צילום מסך)

מתוך כך, הכתב המדיני של חדשות 13, ברק רביד, חש, אמש במהדורת החדשות ששגריר ארה"ב דייויד פרידמן פועל להחשת הסיפוח ואף השתתף בפגישה שנערכה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי בנושא. יו"ר הכנסת יריב לוין גם הוא השתתף בפגישה. לדברי רביד קיימים חילוקי דעות בין הצדדים ושגריר ארה"ב מנסה לתווך ביניהם על מנת לקדם את המהלך.

עוד פורסם אתמול בחדשות 12 סקר נוסף שבדק את עמדות הציבורי לגבי ההצבעה לכנסת.

אילו הבחירות היו מתקיימות עבור היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה המפלגה הגדולה בישראל בפער דרמטי על פני המפלגות האחרות, בהיעדר אלטרנטיבה שלטונית: 40 מנדטים כשהסיעה השנייה בגודלה בכנסת לפי הסקר היא הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים על פי נתוני הסקר, מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ, ששניים מחבריה מכהנים כשרים בממשלת הימין, לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-1.9 אחוזי תמיכה בלבד. פלג נוסף של האיחוד העבודהגשרמרצ שלא עובר הוא גשר של אורלי לויאבקסיס שזוכה ל-0.5 אחוזי תמיכה.