סקר בערוץ 10: הרשימה המשותפת הכוח הפוליטי הגדול נגד הימין

מסקר מנדטים חדש שפורסם אמש (שלישי) בערוץ 10 עולה כי הרשימה המשותפת היא הכוח הפוליטי הגדול נגד הימין בישראל. על פי הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, 'הליכוד' בראשות נתניהו מקבלת 32 מנדטים. על פי בסקר המפלגה השנייה בגודלה היא 'יש עתיד' בראשות חבר הכנסת יאיר לפיד עם 21 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות ח"כ איימן עודה (חד"ש) עם 13 מנדטים ו'המחנה הציוני' בראשות אבי גבאי ממשיכה להתרסק ל-12 מנדטים בלבד.

2018-04-04_202606

'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט מתחזקת מעט ל-10 מנדטים, 'כולנו' בראשות משה כחלון– 7 מנדטים, 'מרצבראשות חברת הכנסת תמר זנדברג מקבלת אף היא 7 מנדטים. מפלגת 'ישראל ביתנו' של שר הביטחון אביגדור ליברמן, מקבלת 5 מנדטים. מפלגתה החדשה של אורלי לוי אבוקסיסשפרשה מ'ישראל ביתנו' מקבלת 5 מנדטים אף היא. נתון מעניין בסקר הוא היחלשותה לראשונה של מפלגת 'יהדות התורה' שמקבלת 5 מנדטים. גם ש"ס בראשות אריה דרעי נחלשת משמעותית ועומדת על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

עוד עולה מהסקר כי ציבור לא מרוצה מהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו ביממה מאז הודיע על קבלת הסכם המסתננים עם סוכנות הפליטים של האו"ם. רק 10% הגדירו את התנהלות נתניהו כטובה מאוד, בעוד 33% הגדירו אותה כגרועה ו23% כלא טובה כל כך. 23% ממשתתפי הסקר הגדירו את התנהלותו של ראש הממשלה כסבירה, ועוד 11% לא ענו.

לדברי ח"כ עודה "סקר ערוץ עשר נותן למשותפת 13 מנדטים. הערכה גדולה לציבור ולאנשים שתומכים בנו, על השייכות וההערכה. על מפלגת העבודה, המפלגה שהפלתה אותנו לרעה לאורך ההיסטוריה, מי שנחשבת לסמל לאליטיזם ועם היו"ר החדש שלה שפוזל ימינה, להבין את כוחנו. אך הדבר המדאיג הוא כי הליכוד, המפלגה שפונה למדיניות שמהווה איום קיומי עלינו, מתחזקת, וזהו הדבר מסוכן ביותר. לכן חיזוק אחדותנו ועמידתנו המשותפת מהווה אבן פינה במאבק מול תכניותיהם".