סקר בחירות: הרשימה המשותפת במקום השלישי; מרצ מעל אחוז החסימה

סקר שפורסם הבוקר (שישי) באתר וואלה קובע כי אילו הבחירות היו נערכות היום, הייתה זוכה מפלגת הליכוד ל-27 מנדטים – זינוק של שלושה מנדטים בהשוואה לסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר. מספר זה היה מציב אותה כסיעה הגדולה בכנסת. המחנה הציוני מתחזק במנדט אחד ועולה ל-26 מנדטים. לדברי האתר "ההתחזקות ההדדית מגיעה על רקע הקמפיין הזהה שרץ הן בליכוד והן במחנה הציוני תחת הכותרת 'זה אנחנו או הם', וכן על רקע ההתחממות הביטחונית בגבול הצפון, שגורמת להתלכדות סביב שתי המפלגות הגדולות". הסקר נערך אתמול בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית היא שני מנדטים.

2015-01-30_195427

במקביל להתחזקות הליכוד והמחנה הציוני, סוגרת מפלגת הבית היהודי שבוע פוליטי רע מאוד ומאבדת ארבעה מנדטים, מ-16 בסקר הקודם ל-12 בסקר הנוכחי. "הנתונים הלא מחמיאים מגיעים על רקע ניסיונו הכושל של נפתלי בנט לשריין את אלי אוחנה במקום השמיני ברשימה, שהסתיימו בהסרת מועמדותו של האחרון אתמול בבוקר. פרשת אוחנה עוררה מתיחות גדולה בסיעה, ופרישתו המתוקשרת של דני דיין אתמול, אחרי שהוצע לו המקום ה-17, לא תרמה להרגעת הרוחות". יצוין שהמנדטים שמאבד בנט מגיעים בין היתר לרשימה הגזענית המאוחדת של מנהיג ש"ס לשעבר אלי ישי ואיש כך ברוך מרזל, אשר עוברת את אחוז החסימה וזוכה לארבעה מנדטים.

הרשימה המשותפת של חד"ש והסיעות הערביות מתחזקת במנדט וזוכה ל-12 מושבים בכנסת הבאה, מה שמציב אותה בשורה אחת עם הבית היהודי כמפלגה השלישית בגודלה. ש"ס ויהדות התורה, שקיבלו בסקר הקודם שמונה מנדטים כל אחת, נחלשות במנדט ויורדות שתיהן לשבעה מנדטים.

יש עתיד של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, שהשיקה השבוע את קמפיין הבחירות שלה באולם מלא תומכים ושלל פעילויות שטח דווקא נחלשת במנדט אחד, ויורדת מתשעה לשמונה מנדטים. כולנו בראשות השר לשעבר בממשלת נתניהו, משה כחלון ממשיכה לדשדש, ומקבלת בסקר זה שבעה מנדטים בלבד, נתון נמוך מאוד עבור מי שהתחיל את הקמפיין סביב 13 מנדטים ורוצה להיות שר האוצר הבא. עוד עולה מהסקר שבדומה ללפיד וכחלון, גם מרצ, מאבדת מנדט ומקבלת בסקר ארבעה מנדטים בלבד, מה שגורם למפלגה להחזיק בקושי את הראש מעל אחוז החסימה. ישראל ביתנו, לעומת זאת, שומרת על מרחק ביטחון מאחוז החסימה ומתייצבת על שישה מנדטים, כמו בסקר הקודם. מפלגת עלה ירוק זכתה בסקר לתמיכה מסוימת, אולם נותרה מתחת לאחוז החסימה.