סקרי סוף השבוע: הרשימה המשותפת תהיה הסיעה השלישית בכנסת עם 13 מנדטים

שני סקרים פורסמו היום (שישי), של "מעריב" ורשות השידור, מצביעים על מגמה דומה: הרשימה המשותפת תהיה הסיעה השלישית בכנסת עם 13 מנדטים. סקר "מעריב" חוזה 25 מנדטים למחנה הציוני ו-23 לליכוד. שתי המפלגות התחזקו במנדט אחד מסקר העיתון בשבוע שעבר. סקר רשות השידור מנבא גם הוא ניצחון לרשימה בראשות יצחק (בוז'י) הרצוג וציפי לבני, אך עם 23 מנדטים בלבד, לעומת 22 למפלגתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

2015-02-27_202716

דיון בהשתתפות ראשי רשימות המתמודדות בבחירות שנערך אמש בערוץ 2. ראשון מימין: מזכיר חד"ש איימן עודה העומד בראש הרשימה המשותפת (צילום: ערוץ 2)

לפי סקר "מעריב" מפלגתו של יאיר לפיד מובילה במנדט אחד על זו של נפתלי בנט – 12 לעומת 11, ירידה בשני מנדטים עבור הבית היהודי, בעוד יש עתיד שומרת על כוחה. לפי רשת ב', יש עתיד מתחזקת מ-10 ל-12 מנדטים. לפי הסקר, הבית היהודי נחלשת במנדט אחד וניצבת על 12 מנדטים. ישראל ביתנו בימין הקיצוני ומרצ בשמאל ממשיכות להיות קרובות לאחוז החסימה, אך בינתיים מלמעלה: סקר "מעריב" חוזה לשתיהן חמישה מנדטים עבור מפלגתו של אביגדור ליברמן מדובר בנתון זהה לסקר הקודם, עבור רשימתה של זהבה גלאון, ירידה במנדט אחד.