סקרי כחול לבן: הקמפיין הגזעני של הליכוד מחזק את הרשימה המשותפת

בכירים בכחול לבן טוענים כי בסקרים שהם עושים, באמצעות מחקרי עומק, גילו שהקמפיין של ראש הממשלה בנימין נתניהו מגביר את המוטיבציה של הציבור הערבי להצביע לרשימה המשותפת. כך פורסם בצהריים (חמישי) בתוכנית "בחצי היום" ברשת ב'.

לטענת הגורמים, הליכוד גם פוגע בכחול לבן וגם מחזק את הרשימה המשותפת, ואת אחוז ההצבעה הצפוי במגזר הערבי. הקמפיין של נתניהו והליכוד טוען כי גנץ לא יוכל להרכיב ממשלה "בלי טיבי והרשימה המשותפת". הבוקר פורסם ברשת ב' כי כחול לבן העלתה מדרגה באמירות הגזעניות נגד שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת ביום שאחרי הבחירות. במפלגה יקצינו את המסר ויבהירו – "לא נקים ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של חברי הכנסת הערבים". עוד הבהירו בכחול לבן כי לא יסתמכו על הרשימה המשותפת, גם לא מבחוץ, כדי להקים ממשלה אחרי הבחירות.

אתמול פורסם בתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב' כי בליכוד, חרף מסריו הגזעניים ובייחוד של יו"ר התנועה העומד במשפט בגלל מעשיו הפליליים, בנימין נתניהו; מתכוונים לצאת בקמפיין המכוון לחברה הערבית. המסר המרכזי בקמפיין יבקש להפריד בין הרשימה המשותפת, שאותה הליכוד ימשיך לתקוף, לבין הציבור הערבי עצמו. בשידור נאמר כי "בליכוד לא באמת מצפים לגרום להצבעה המונית של הציבור הערבי לליכוד, אבל כן מאמינים שהקמפיין יכול לצמצם את ההצבעה של הציבור הערבי לרשימה המשותפת, וזו המטרה העיקרית".