סקרי בחירות אחרונים: שוויון בין הליכוד לכחול לבן; המשותפת עם 14 מנדטים

הרשימה המשותפת עומדת להגדיל את כוחה. כך עולה מהסקרים האחרונים שפורסמו לקראת הבחירות שיתקיימו ביום שני הקרוב. סקר שפורסם הבוקר (שישי) בישראל הבוקר (שישי) חוזה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד וכחול לבן היו מקבלים מספר זהה של מנדטים – 33. הרשימה המשותפת מקבלת 14 מנדטים ואילו עוצמה יהודית הגזענית לא עוברת את אחוז החסימה .

גם על פי סקר שפורסם אמש בערוץ 11, המשותפת עומדת להגדיל את כוחה ל-14 מושבים ואילו העבודהגשרמרצ עשויות לנחול מפלה קשה בבחירות הקרובות – הן יזכו רק לשמונה מושבים, במקום 11 חברי הכנסת בסיעות עבודהגשר ומרצ כעת.

לדברי מאמר המערכת של השבועון "זו הדרך" שפורסם ביום רביעי האחרון במצב הפוליטי הנוכחי, קשה עד מאוד למצוא הבדלים אידיאולוגיים בחבורת מפלגות הממסד הציוני. "הפניה למרכז" של מפלגות המתיימרות להיות אופוזיציה לנתניהו הפכה ריצת אמוק לעבר הימין. מצב עניינים זה מותיר את הרשימה המשותפת כסמן הדמוקרטי והשמאלי בזירה הפוליטית הישראלית. מול פשיזציה של השלטון דרושה אופוזיציה לוחמנית, מאוחדת ודמוקרטית – ולכן חיוני לחזק את הרשימה המשותפת.

למצביע החפץ בדמוקרטיה, הסולד מגזענות ורוצה בסיום הכיבוש, האופציה של הצבעה ערכית ו"אסטרטגית" (עוד מונח שנוסף באחרונה למילון הפוליטי הישראלי) היא לשים במעטפה פתק הצבעה שאינו מתחנף לשלטון – זה של הרשימה המשותפת. הסקרים צופים גידול בכוחה של המשותפת. זאת בעקבות מגמת העלייה בשיעור ההצבעה בקרב האוכלוסייה הערבית ובקרב אנשי שמאל יהודים ה"נוהרים לקלפיות" (באוטובוסים?). התוצאה בפועל תלויה בכל אחת ואחד מאיתנו. ביום שני הקרוב, יספרו בקלפיות: "ודעם", עוד "ודעם" ועוד "ודעם".

למאמר המערכת המלאה שפורסם השבוע בעמוד שער של "זו הדרך":

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/02/G09_2020.pdf