סכסוכי עבודה הוכרזו בנס טכנולוגיות ובפרנטר

ההסתדרות הכריזה לראשונה סכסוכי עבודה בחברת הייטק, נס טכנולוגיות, ובחברת התקשורת פרטנר. הסכסוך בנס נוגע ל-2,200 עובדים. הסכסוך הוכרז על רקע מכירת פעילות החברה לידי חילן, ב-145 מיליון שקל, ביוני האחרון. עובדי נס טכנולוגיות התאגדו במסגרת ההסתדרות במארס השנה, ובכך הם הפכו לעובדי חברת ההיי טק הראשונה שעובדיה התאגדו והקימו ועד מטעמם. ההסתדרות הודיעה למנכ"ל החברה, שחר אפעל, שעילת הסכסוך היא "מבוי סתום במשא ומתן על הסדרת תנאי העסקתם של העובדים במסגרת הסכם עבודה קיבוצי"

2014-12-02_200437

לדברי יו"ר הוועד, אלון בן הרוש, בעקבות השלמת המכירה לחילן "עובדי נס טכנולוגיות מצויים בחוסר ביטחון בנוגע לעתידם וחוששים מפיטורים במסווה של התייעלות". לדבריו, "הנהלת החברה נוקטת בסחבת ומסרבת לקדם הידברות אמיתית עם ועד העובדים, והיא מציגה עמדות נוקשות ובלתי מתפשרות בכל הנוגע לגיבוש ההסכם הקיבוצי". עוד נמסר מהוועד כי "בנוסף לגרירת רגליים במו"מ, הנהלת נס טכנולוגיות מערימה קשיים על ועד העובדים לנהל תקשורת שוטפת עם העובדים". בוועד אומרים כי עקב כך, המו"מ המתנהל עם סמנכ"לית משאבי האנוש בחברה, אפרת שפירא, טרם הגיע לפסים מעשיים, כגון דרישה להימנע מפיטורי עובדים ולתשלום בונוס לעובדים בגין עסקת המכירה לחילן.

כאמור, ההסתדרות הודיעה אתמול (שני) על סכסוך עבודה בחברת פרטנר, הנוגע לכ-4,000 עובדי החברה. במכתב שהועבר למנכ"ל החברה, חיים רומנו, פורטו העילות לסכסוך, ובראשן סירובה של הנהלת החברה להסדיר את מעמדם ותנאי העסקתם של העובדים בעקבות מיזם איחוד הרשתות הצפוי עם חברת הוט מובייל. לטענת ועד העובדים, הנהלת החברה מקדמת בפועל את המיזם המשותף עם הוט מובייל, בטרם הסדירה את תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של העובדים.

התאגדות עובדי פרנטר בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/partner.hitagdut

התאגדות עובדי נס בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/hitagdut.ness