סכסוכי עבודה הוכרזו בחברת הקייטרינג שולץ ובמפעל טבע בכפר סבא

סכסוכי עבודה הוכרזו אתמול (ראשון) בחברת הקייטרינג שולץ שמרכזה בבני ברק ובמפעל טבע בכפר סבא. שולץ, מחברות ההסעדה הגדולות בישראל, נרכשה על ידי קרן אייפקס הבריטית לפני כארבע שנים ומועסקים בה כ-1,500 עובדים.

5

עובדי חברת הקייטרינג שרכשה אייפקס בעת התפקדותם להסתדרות (צילום: ההסתדרות)

 

עובדי שולץ התאגדה בהסתדרות לפני כשנתיים, ובשנה וחצי האחרונות העובדים מנהלים מו"מ במטרה להגיע להסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם. ביולי התחלף מנכ"ל החברה, על רקע עזיבת המנכ"ל הקודם, וביקש מוועד העובדים כמה חודשים כדי לנסות לייצב את החברה. בתום התקופה, ביקשו העובדים לחזור לשולחן המו"מ, אולם הנהלת החברה לא נעתרו לבקשה.

גם ועד עובדי מפעל טבע כפר סבא הכריז על סכסוך עבודה לאחר שהגיעו למבוי סתום בדיוני השכר בתום פגישה עשירית עם הנהלת החברה ביחד עם ההסתדרות. "לאחר שמיצינו את דיוני השכר ולאור כך שאין התקדמות, הישיבה נעצרה והחלטנו להכריז על סכסוך עבודה", כתבו נציגי וועד עובדי כפר סבא במסר לעובדים.

בהסתדרות מציינים כי סכסוך העבודה נוגע לגרירת הרגליים של ההנהלה במו"מ על הסכם השכר, וכן שימוש לרעה בהליכי משמעת, יחס בלתי הולם לעובדים, יחס כוחני, מזלזל ומתעמר, ופגיעה והתנכלות בנציגי העובדים. עוד טוענים נציגי העובדים כי בוצעו שינויים חד צדדיים שפוגעים בביטחון התעסוקתי של העובדים. ההסתדרות מסרה כי יותר מאלף עובדי האתר צפויים לשבות.