סכסוכי עבודה הוכרזו בבית החולים בנהריה וב'קפה נואר' שבמרכז ת"א

ההסתדרות הרפואית (הר"י) הכריזה אתמול (שני) על סכסוך עבודה במרכז הרפואי לגליל שבנהריה. על פי חוק, בתום תקופת צינון בת 14 ימים, יהיו רשאים 400  רופאי המרכז להכריז על שביתה. הרקע לסכסוך שהוכרז אתמול הוא התנהלות שלא בתום לב מצד הנהלת בית החולים, המנוגדת ליחסים הקיבוציים רבי השנים שקיימים בין הצדדים, הכוללת פגיעה בתנאי עבודתם של הרופאים בביה"ח. לדברי הר"י, ישנו ניסיון לפגיעה בתנאי עבודתם של הרופאים במרכז הרפואי וכוונה לפגיעה עתידית כתוצאה מצעדים חד צדדיים, הנובעים מהליך בקרה של משרד הבריאות לצמצום הגרעון התקציבי של בית החולים.

2017-08-22_203153

סכסוך עבודה נוסף הוכרז היום (שלישי) בקפה נואר בתל אביב. הוא הוכרז לאחר שהמשא-ומתן שהתקיים בחודשים האחרונים לא הביא להסכמות. הסתדרות הנוער העובד והלומד אומרת כי הנהלת המסעדה מציעה לממן את ההסכם הקיבוצי על-ידי הורדת השכר של המלצרים בממוצע בכ-1,500 שקל לחודש.

לדברי העובדים, "לאחר שמנקים את כל המילים היפות וההצהרות, ולאחר פניות חוזרות ונשנות מתברר כי בהנהלה לא רק שלא מוכנים לדאוג לתנאים של העובדים אלא להרע אותם". בהכרזה על סכסוך העבודה נכתב: "הגענו למבוי סתום במשא-ומתן הקיבוצי עקב קבלת תגובת ההנהלה המסרבת למעשה לכמעט כל דרישות העובדים, תוך הצגת הצעות 'פשרה' בלתי סבירות".

לפני כחצי שנה התאגדו עובדי מסעדת קפה נואר באמצעות הסתדרות הנוער העובד והלומד במטרה להיאבק על התנאים שמגיעים להם על-פי חוק. העובדים דורשים הסדרת תנאי עבודתם, דאגה לזכויות הסוציאליות ויחס הולם.

הם טוענים כי בקפה נואר סרבו להכיר בוועד החדש תוך התנכלות למובילי ההתאגדות והפעלת לחץ על העובדים שלא להצטרף. כעת, לאחר מספר דיונים בין הנהלת המסעדה לנציגי העובדים והסתדרות הנוער העובד והלומד, מביעים העובדים חשש שהמשא והמתן היה רק טקטיקת השהיה במהלכה ניסו בהנהלה "להיפטר" ממובילי ההתארגנות.

משמעות ההכרזה היא כי בתוך שבועיים יוכלו העובדים לנקוט עיצומים ולשבש את פעילות המסעדה עד כדי שביתה ללא הגבלת זמן. (על הרקע לסכסוך העבודה ר' ידיעה נפרדת באתר זה או רשימה בעמוד 5 בגיליון "זו הדרך" הקרוב).