סכסוכי עבודה בתאגיד השידור 'כאן' ובסלקום בגלל גרירת רגליים במו"מ

ארגון העיתונאים של ההסתדרות הכריז הבוקר (רביעי) על סכסוך עבודה ב"כאן – תאגיד השידור הישראלי". זהו סכסוך העבודה ראשון מאז עלייתו לאוויר וסגירת רשות השידור. סכסוך העבודה הוכרז על רקע גרירת רגליים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון, וצעדים חד צדדיים הכוללים בין היתר פיטורי עובדים, הרעת תנאים והפרת התחייבויות כלפי עובדי רשות השידור לשעבר, המועסקים בתאגיד.

2018-01-10_200617

״לפני כחודש קיימנו אסיפות הסברה שבמסגרתן הסמכתם את חברי ועד הפעולה ואת ארגון העיתונאים להכריז על סכסוך עבודה בתאגיד אם המשא ומתן עם ההנהלה לא יישא פרי", נכתב בהודעה שהוציא ועד העיתונאים לעובדים הבוקר. "מעבר לכך שהמשא ומתן לא מתקדם, ההנהלה מנסה לקבוע עובדות בשטח בטרם ייחתם הסכם. לצערנו, ההנהלה עושה זאת בפיטורי עשרות עובדים ואנחנו סבורים שאנחנו עומדים בפני גל פיטורים גדול בהרבה".

"ההנהלה גם פועלת בחוסר תום לב מוחלט: מבצעת מהלכים חדצדדיים ובהם שינויים בתנאי ההעסקה, הרעה בתנאי שכר, הפרת ההסכמים עם עובדי רשות השידור לשעבר וכאמור פיטורי עשרות עובדים, תוך התעלמות מההתארגנות של העובדים ומחובתם לקיים עמנו היוועצות. לנוכח התנהלות ההנהלה, ארגון העיתונאים אישר את סכסוך העבודה עבור עיתונאי התאגיד. במצב הדברים הנוכחי, נראה שבעוד כשבועיים יוכרז סכסוך עבודה גם במנהלה ובהנדסה".

משמעות הכרזת סכסוך העבודה היא שבעוד שבועיים יוכלו העיתונאים בתאגיד להתחיל ולנקוט צעדים ארגוניים, ואף לשבות שביתה מלאה. ועד העובדים הבהיר כי "לא נוכל להשלים עם פגיעה מתמשכת בעובדים ובזכויותיהם ונאבק בכך בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנחנו דורשים מהנהלת התאגיד לעצור מיידית את הליכי הפיטורים, לנהל איתנו משא ומתן אמיתי כדי לפתור את כל יתר הסוגיות ולחתום על הסכם קיבוצי"

יצוין שגם ועד עובדי סלקום פנה השבוע להסתדרות, בבקשה לאשר הכרזה על סכסוך עבודה, זאת על רקע מה שהגדירו כגרירת רגליים במשא ומתן המתנהל בימים אלה  לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה.

"אני קוראת לניר שטרן להתאפס על עצמו ולהבין שדי עם הסחבת במו"מ. אנחנו צריכים כבר לחתום את זה ולהתקדם הלאה", אמרה יו"ר ועד העובדים מיה יניב באסיפת עובדים שהתקיימה הבוקר במשרדי החברה בנתניה, בהשתתפות מאות עובדים. לדבריה, "כנראה שהנהלת סלקום זקוקה לתזכורת מימי ההתאגדות היפים שלנו כאן, הימים שבהם הגינו את המשפט 'הכי חזקים ביחד'. כי אנחנו כבר לא עובדים בודדים, ואנחנו לא אחדאחד שאפשר להפיל ולהשפיל – אנחנו כולנו ביחד".