סכסוכי עבודה ברכבות, ברכבת התחתית של לונדון ובתעופה הבריטית: צפויות שביתות נוספות

שביתות נוספות צפויות ברחבי בריטניה בעקבות סכסוכי עבודה חריפים של עובדי ענף התחבורה: חברת התעופה בריטיש איירווייז, חברת הרכבות סאות'רן רייל ועובדי הרכבת התחתית בלונדון. על כך מסר בסוף השבוע היומון הקומוניסטי "מורנינג סטאר" היוצא לאור בלונדון.

2017-01-15_191625

משמרת שובתים באחת מתחנות הרכבת התחתית בלונדון בשבוע שעבר (צילום: מורנינג סטאר)

כ-2,900 עובדי צוות אוויר של בריטיש איירווייז ישבתו שוב השבוע במשך שלושה ימים בגין מחלוקת סביב שכרם. ב-23 בינואר יפתחו פקחים בחברת הרכבות סאות'רן רייל בשביתה של 24 שעות, וכעבור יום יפתחו שוב גם נהגי החברה בשביתה של שלושה ימים, שתשבית לחלוטין את תנועת הרכבות. איגוד עובדי התחבורה בבריטניה אמר כי הוא יחריף את השיבושים ברכבת התחתית של לונדון החל ב-6 בפברואר אם לא יתקבלו דרישות העובדים בפגישה שצפויה להיערך בימים הקרובים הקשורות בעומס העבודה, מחסור בתקנים ותוספות שכר.

בסאות'רן, חברת הרכבת המשרתת את דרום אנגליה, לסכסוך העבודה סיבות רבות, ביניהן: הגדרת התפקידים והאחריות של צוות העובדים ברכבות. מזכ"ל איגוד עובדי התחבורה, מיק קאש, תקף את החברה שמפעילה את שירותי הרכבת המופרטים אמר כי הוא כיבד התחייבויות שעליהן הכריז בכלי התקשורת, הכוללות את ההבטחה להציב עובד נוסף בכל רכבת. אך הנהלת הרכבת הודיעה ביום רביעי כי תנקוט בפעולות משפטיות נגד עובדי הרכבת וכי אף תפנה לבית המשפט העליון במדינה לאחר שהפסידה בערעור שהגישה בעניין הסכסוך בין העובדים להנהלה.

איגוד עובדי התחבורה מנהל סכסוך עבודה נוסף, שבמסגרתו עשויה לפרוץ שביתה ברכבת התחתית של לונדון. הארגון דורש מהנהלת הרכבת להעלות "הצעות רציניות" להוספת עובדים לתחנות. האיגוד מייצג יותר מ-80% מעובדי התחנות ששבתו כבר ביום שני שעבר והובילו לסגירת רוב תחנות הרכבת התחתית במרכז לונדון – מה שגרם לפקקי תנועה חריגים. בינתיים, עובדי צוות האוויר של בריטיש איירווייז מסרו שלא יתייצבו לעבודה ביום שלישי הקרוב ויפתחו בשביתה של 48 שעות – דבר העשוי להוביל לביטולן של כ-100 טיסות. ארגון העובדים טוען שהשכר בחברת התעופה הלאומית של בריטניה נמוך עד כדי כך, שהעובדים נאלצים להחזיק במשרה נוספת ולהתייצב לעבודה גם כשהם חולים.