סכסוך עבודה חדש בערוץ 13: ההנהלה רוצה לקצץ כ-30% מהשכר

הנהלת ערוץ 13 פנתה אמש לחלק מעובדיו בדרישה לעבודה מהבית תוך קיצוץ שכרם ב-30%. בעקבות ההחלטה החדצדדית של ההנהלה, ועד העובדים הודיע על הכרזת סכסוך עבודה. כך מסר "גלובס". בתגובה ועד העובדים הוציא הנחיה לסרב לקיצוץ בשכר, והורה לעובדים לומר למנהל הישיר שזו הנחיה שהתקבלה מהוועד.

לוגו של ערוץ 13 לא בטוח לגבי עובדיו

בהודעת דוא"ל ששלח הוועד לעובדים נכתב "עובדים יקרים, הנהלת רשת עשתה מעשה שלא ייעשה. כל החלטות ההנהלה נעשו באופן חדצדדי וללא הסכמת הוועד. אכן מצב החירום דורש מאיתנו לקבל החלטות קשות, אך לא בהתעלמות ובוודאי שלא על חשבון העובדים. לא נפחית להפחתת שכר בצורה כזו, יש לנו משפחות לפרנס, זה ניצול ציני של המצב, ציפינו להנהלת הערוץ לקצת יותר סולידריות".

יצוין שלפני כשבועיים ולאחר הכרזת סכסוך עבודה ומו"מ אינטנסיבי שהתנהל בין הנהלת חדשות 13 לבין ארגון העיתונאים והוועד, נחתם הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי המעבר לנווה אילן ומעניק לכלל העובדים הטבות כלכליות והגנות מפני פיטורים. הצדדים הסכימו להמשיך במו"מ אינטנסיבי לחתימה על הסכם קיבוצי רחב בחברה שיסדיר את כלל הסוגיות שלא הוסדרו בהסכם הנוכחי.

בין היתר סוכם על מנגנון להגנה במקרה של פיטורי אי התאמה: כל עובד שעומד בקריטריונים שנקבעו בהסכם ושהחברה תשקול לסיים את העסקתו מסיבות של אי התאמה, יזכה לתקופת השתפרות שיכולה להגיע עד 90 יום. עובד שהשתפר בהתאם ליעדים שהוצבו לו לא יפוטר. עובד שלא ישתפר יוזמן לשימוע, שלאחריו גם יתקיים במידת הצורך דיון עם הוועד והארגון ורק לאחר מכן החברה תוכל לפטרו.

כמו כן, כל עובדי החברה יקבלו מענק של שני ימי חופשה. עובדים שנדרשים לעבוד בנווה אילן לפחות יומיים בשבוע יקבלו מענק מוגדל שיעמוד על ארבעה ימי חופשה סך הכל וההנהלה תפעל להעניק ביטוח בריאות לעובדי החברה בתוך 4 חודשים מחתימת ההסכם.
עוד סוכם על תוספת זמן נסיעה על חשבון עבודה לעובדים שיגיעו לנווה אילן וחסינות מפיטורי צמצום לתקופה של ארבעה חודשים עם אפשרות להארכת התקופה עד סוף שנת 2020. תקודם תכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים לעובדים שעומדים בקריטריונים, מיועדים לעבור לנווה אילן ולא רוצים בכך ויונהג "בנק ימי מחלה" למקרים קשים שיועמד לרשות עובדי החברה.