סכסוך עבודה הוכרז בעיריית חיפה סביב פיטורי עובדים באגף התברואה

סכסוך עבודה בעיריית חיפה הוכרז אתמול (שלישי) על ידי הסתדרות בגלל העימות שפרץ בין ארגון עובדי עיריית חיפה עם ראשת העיר עינת קליש רותם. כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד". בעירייה מועסקים כ-5,500 עובדים וניתן יהיה לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי שביתה בתום 15 ימי הצינון.

2019-01-16_201207

"היא לא מקיימת הבטחות שניתנו ע"י ראש העיר הקודם ולא מכבדת הסכמים קיבוציים", כך מסר יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, דוד וקנין, "דיברתי איתה כמה פעמים אבל לצערי הרב זה לא הוביל לשום מקום. העובדים הם שקופים אצלה. הושטתי לה יד, הפנים שלי לשלום, לא למלחמה, אבל מה לעשות, תפקידי להגן על העובדים".

העילות הרשמיות לסכסוך שהכריזה עליו ההסתדרות: פגיעה בתנאי עבודתם של העובדים באגף התברואה, שנוצרה עקב מחסור חמור בכוח אדם. הדבר גורם לעומס חריג על העובדים והעירייה מתעלמת מדרישות נציגות העובדים לדון בהשלכות המצב. עילה נוספת היא דרישת נציגות העובדים ליישום המלצות דו"ח היועץ הארגוני אשר אישר, בין היתר, את המחסור בכוח אדם ובכלי עבודה באגף התברואה. לטענת ההסתדרות, במקום לפעול ליישום המלצות העבודה, העירייה, בצעד בלתי סביר בעליל, מפטרת עובדי תברואה, דבר אשר מגביר את העומס הבלתי סביר ממילא. בציוץ בטוויטר ציינה קליש רותם כי "לא אני פיטרתי את עובדי התברואה הזמניים, שהחוזה שלהם נחתם בתקופת ראש העיר הקודם (ממתי ראש עיר מפטר עובדי תברואה?). כן אפעל להחזיר אותם, ולא כזמניים".

עוד טוענים העובדים כי העירייה מתעלמת מדרישות נציגות העובדים בנוגע להשלכות ולפגיעה בסייעות הגנים, כתוצאה מהחלטתה להעסיק בגן סייעת אחת בלבד. החלטה זו חושפת את צוות הסייעות לסיכון מקצועי בשל אי יכולתן לתת מענה הולם לכמות הילדים הגדולה ולבצע את המטלות המקצועיות המוטלות עליהן במסגרת העבודה. העובדים טוענים כי העירייה אינה מספקת מענה למחסור החמור בסייעות מחליפות בגנים ובבתי הספר. כתוצאה מכך, הסייעות מתקשות לממש את זכותן לצאת לחופשות ואף לחופשות מחלה.