סכסוך עבודה הוכרז במרפאות השיניים של קופת חולים מכבי בשל התנהלות לא חוקית של ההנהלה

צפויה שביתה כללית ברשת מרפאות השיניים של קופת חולים מכבי, מכבידנט.  בהודעה ששלחה הבוקר ההסתדרות הלאומית להנהלת רשת מרפאות מכבידנט, צפויים 2,200 עובדי הרשת לפתוח בשביתה החל מה-10 באוגוסט ללא הגבלת זמן. הרקע לשביתה היא התנהלות פסולה הנוגדת את דיני העבודה.

2015-07-27_192624

נמסר כי "הנהלת מכבידנט מסרבת להשלים עם התארגנות העובדים. לאחר שנכשלה בבית הדין לעבודה מנסה כעת לצמצם את תחולת ההסכם הקיבוצי על כלל עובדי החברה וזאת לצד הערמת קשיים יום יומיים על ארגון העובדים וועד העובדים לקדם ולשמור על זכויותיהם. הנהלת מכבידנט מונעת מהעובדים לקיים אסיפות עובדים, עוקבת אחר הודעות אשר העובדים שולחים זה לזה, מסרבת לקדם מו"מ להסכם קיבוצי, מתעלמת מפניות נציגי העובדים, פועלת לפגיעה בוועד העובדים ובזכויות ותנאי העובדים בכלל".

"התנהלותה של הנהלת מכבידנט מהווה פגיעה ישירה באלפי העובדים ובתוך כך גם במבוטחי קופת החולים הנדרשים לטיפולי שיניים", נמסר עוד מוועד העובדים. "אם לא ניענה לבקשותינו שכל כולן במטרה להיטיב עם עובדי הרשת ולהעניק טיפול מסור למטופלים, נשבית כליל את רשת המרפאות, הנדרשים לטיפולי שיניים. אם לא ניענה לבקשותינו שכל כולן במטרה להיטיב עם עובדי הרשת ולהעניק טיפול מסור  למטופלים, נשבית כליל את רשת המרפאות", הוסיפו.