סכסוך עבודה הוכרז בחברת אגד הסעים על רקע מבוי סתום במשא ומתן

סכסוך עבודה הוכרז בחברת אגד הסעים על רקע מבוי סתום במשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי לנהגים, ולחתימת הסכם קיבוצי ראשון לעובדי המינהלה. העובדים מסרו שההנהלה גוררת רגליים ומתנהלת בחוסר תום לב ואף מפעילה לחצים על עובדי המנהלה שהתארגנו.

אוטובוס של חברת אגד הסעים (צילום: ויקימדיה)

העובדים מוחים, בין היתר, על הטיוטה שהציגה ההנהלה להסכם, הכוללת לדבריהם הצעה מעליבה: תוספת שכר מדורגת של שלושה שקלים בלבד – עד לשנת 2026. אגד הסעים היא חברת בת של אגד המציעה שירותי היסעים בכל רחבי הארץ. בחברה מועסקים כ-600 עובדים. כ-400 הנהגים בחברה התאגדו כבר בשנת 2012, ומאז נחתמו עבורם כבר שלושה הסכמים קיבוציים, שהאחרון בהם פג בסוף שנת 2019. לאחרונה, התאגדו גם למעלה ממאה עובדי המנהלה בחברה, בדרישה לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר וישפר את תנאי העסקתם.

יצוין שבשבוע שעבר נמסר כי מאות עובדי אגד עזבו בשבועות האחרונים את ההסתדרות הכללית והתאגדו בארגון כוח לעובדים. ברקע העזיבה: ההסכם הקיבוצי שעליו חתמה ההסתדרות לפני כשנה וחצי, ועורר התנגדויות. אלה הסתיימו בהסכם פשרה שנכנס לתוקף לפני כמה שבועות. עוד טוענים העוזבים שההסתדרות מנעה בחירת ועד חדש בו יהיה רוב למתנגדי ההסכם המקפח אותם.

כמו כן, איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והנהלת חברת התחבורה הציבורית דן חתמו ביום חמישי על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-1,800 נהגיה, ומבטיח את השמירה על זכויותיהם עם כניסתו של המשקיע החדש אשר רכש חלק מהחברה. ההסכם מבטיח כי כל ההסכמים הקיבוציים הקיימים בחברה ימשיכו לחול עם כניסת המשקיע החדש, והוא יחויב לכבדם וליישמם. במקביל, נקבע כי תוקף ההסכם הקיבוצי הקיים יוארך בשנה אחת עד לתום שנת 2023. בנוסף, ההסכם מביא לשדרוג משמעותי בתנאי הרווחה והבריאות של הנהגים, אשר עושים לילות כימים בעבודה מאומצת לרווחת ציבור הנוסעים ושלומם. ההסכם מביא לשדרוג סעיפי ביטוחי הבריאות של העובדים וקובע כי ההנהלה תסבסד עבור העובדים את עלות הביטוחים כמעט במלואה. לצד זאת הוסכם כי החברה תגדיל בכל שנה עד לסוף 2023 בכחצי מיליון שקל את הסכום אותו היא מקדישה לטובת פעילויות רווחה לעובדים, בדגש על ימי עיון וסמינרים.