סכסוך עבודה ברשת קואופ הקורסת; לאחר מאבק ממושך נחתם הסכם בקמהדע

בתחילת השבוע הגישה האגודה השיתופית קואופ ישראל ורשת הסופרמרקטים קואופ ישראל שבבעלותה בקשה לצו הקפאת הליכים לנוכח המצב הקשה שאליו נקלעה הרשת, בעקבות "שחיקת הרווח הגולמי המאפיין את ענף הקמעונאות ורשתות המזון בפרט".

בתגובה לבקשת הקפאת ההליכים, ההסתדרות ועד עובדי קואופ הכריזו על סכסוך עבודה ברשת קואופ, שמעסיקה קרוב ל-1,000 עובדים ומפעילה כ-170 חנויות. זאת לאחר שבקשת ההנהלה להיכנס להקפאת הליכים "הינו מהלך שבאופן טבעי נושא עמו השלכות מרחיקות לכת על ציבור העובדים וזכויותיהם". יצוין שהפנייה לבית המשפט נעשתה ללא קיום היוועצות ומשאומתן עם נציגות העובדים כמתחייב.

2018-11-29_203145

הפגנת עובדי קמהדע במהלך השביתה בינואר אשתקד בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי (צילום: מרחב הנגב של ההסתדרות)

כמו כן, לאחר מאבק ממושך שכלל שביתות ועיצומים, השבוע חתמו ההסתדרות, הנהלת חברת התרופות קמהדע וועד העובדים על הסכם קיבוצי חדש שתוקפו למשך ארבע שנים ויחול על 240 עובדי המפעל, הממוקם בקיבוץ בית קמה בנגב.

עובדי קמהדע יזכו לתוספות שכר בשיעור ממוצע של 2.7%-3%, מענקי התמדה, שיפור בסעיפי הרווחה השונים וקיצור תקופת הניסיון בחברה. כחלק מההסכם גם עובדי הניקיון והאריזה במפעל ייהנו משיפור משמעותי בשכרם ויזכו למדרג שכר חדש בהתאם לוותק.

יו"ר ועד עובדי קמהדע, משה הרוש, מסר: "אני שמח ביום זה לבשר לעובדי החברה על ההישג הגדול במאבקם לשיפור הזכויות שלהם. אני מברך את כולנו, שנדע למצוא את הדרך לעבוד בשיתוף פעולה".