סכסוך עבודה במפעל מודגל בראש פינה: ההנהלה רוצה לפטר מחצית העובדים

ההסתדרות במרחב גליל עליון הכריזה על סכסוך עבודה בקרב כ-100 עובדי מפעל מודגל מתכת מאזור התעשייה צ.ח.ר  הסמוך לראש פינה הקיים מזה כחמישים שנה. הסכסוך הוכרז לאחר שמגעים עם ההנהלה למציאת פתרון שימנעו פיטורים במפעל, הגיעו למבוי סתום. לאחרונה קיבלו עובדי המפעל הודעה לפיה ההנהלה לפטר כמחצית מהעובדות והעובדים.

2019-02-22_172224

אסיפת עובדי מוגדל מתכת, השבוע, באולם הייצור (צילום: ההסתדרות)

במפעל מודגל מיוצרים מוצרי מתכת מחורצים וכן אביזרים ומחברים המיוצאים לחו"ל. יו"ר מרחב ההסתדרות, יונה פרטוק, מסר: "אנו יוצאים למאבק חסר פשרות למען העובדים שימצאו עצמם מחוץ למעגל העבודה על לא עוול בכפם. אם המדינה לא תקדיש תשומת לב ומשאבים לאזור, לא תהיה יותר תעשייה בגליל העליון".

באסיפת עובדים שנערכה השבוע במפעל, אמר יו"ר ועד העובדים אביחי דגמפור: "לעובדי מודגל לא נותרה ברירה. זהו קרב על חיינו ופרנסתנו. אם לא יהיה שינוי לא תהיה בידינו ברירה אלא לצאת בצעדים ארגוניים שילכו ויחריפו". "העובדים הפכו לכלי משחק בידיהם של משרדי האוצר, הכלכלה והנהלת המפעל. לא ייתכן שעובדים מחצור הגלילית ומטובא זנגרייה שגם כך לא משופעים במקומות עבודה ישלמו על מחדלים של אחרים. יש כאן עובדים עם ותק של 40 שנות עבודה ויותר ואין לנו ברירה אלא להיאבק יחד איתם עד שימצא פתרון עבורם". הוסיף מזכיר האיגוד המקצועי במרחב, אביב עזוז.