סכסוך עבודה בבתי הזיקוק באשדוד; נהגי התחבורה הציבורית ברמת הגולן שובתים

400 עובדי בתי הזיקוק המפוטרים באשדוד, שבבעלות חברת פז, הכריזו אתמול (שני) על סכסוך עבודה. בית הזיקוק באשדוד מייצר כ-40% מתצרוכת הדלק בישראל וכ-20% מגז הבישול. על פי ההודעה על הכרזת הסכסוך, בוועד העובדים מבקשים לבטל את דור ג', "שמעמדו התעסוקתי נמצא בשפל. יתרה מכך, ההנהלה אף דורשת מצידה לבטל את מנגנוני הביטחון התעסוקתי של העובדים, כך שהם יהיו חשופים לפיטורים שרירותיים. ההנהלה אף רוצה לבטל את טבלאות הקידום".

2017-02-14_193306

לדברי שלווה אלישקשוילי, יו"ר ועד העובדים, "אנחנו לא רוצים לפגוע בציבור הרחב בשביתות ועיצומים, ומקווים שההנהלה תתעשת ולא תאלץ אותנו להגיע לזה. במשך זמן רב ניהלנו מו"מ וגילינו אחריות גדולה מאוד. לצערנו ההנהלה מנצלת זאת ולא מתקדמת במו"מ. ההנהלה אף דורשת דרישות שמבחינתנו הן קו אדום, כמו ביטול מנגנון הפיטורים והדרגות".

אלישקשוילי הוסיף: "כאשר החברה היתה בבעיות כלכליות העובדים נרתמו. בהסכם 2011 הוועד הקודם ויתר על מעל 30% מהזכויות הכלכליות של העובדים, בטענה שהחברה מפסידה. כרגע החברה מרוויחה, ואפילו טוב, כבר שנתיים רצוף. החברה מסרבת לאפשר לעובדים ליהנות מהרווחים, כפי שבעלי המניות והמנהלים נהנים בדיבידנדים ושכר גבוה. גם אם הדרישות שלנו ייענו במלואן, זה אפילו לא יכסה את מה שהפסידו העובדים בהסכם 2011. במקום זה אף דורשים מאתנו לבטל את מנגנון הפיטורים, שמשמעותו ויתור על העבודה המאורגנת. לא נאפשר להנהלה להפוך אותנו לעבדים".

יצוין שהבוקר פתחו בשביתה עשרות נהגים בחברת התחבורה הציבורית "תחבורה ברמה" שפועלת ברמת הגולן שתחת הכיבוש והמשרתת את ההתנחלויות באזור. אמש הודיעו עובדיה יפתחו בשביתה החל בשעה 8:00 בבוקר. זאת, לאחר שבחברה הכריזו על סכסוך עבודה לפני כחודש על רקע מבוי סתום במשא ומתן להסדרת תנאי העבודה של הנהגים.