סיעת חד"ש הצטרפה לקואליציה בהסתדרות: דיאב ואנו-יונס יהיו חברים בהנהגה

סיעת חד"ש הצטרפה לקואליציה בהסתדרות ושני חבריה: סוהיל דיאב ומג'ד אנו-יונס, יהיו חברים בהנהגה. על כך פורסם הבוקר בעיתון "אל אתיחאד", בעקבות חתימת ההסכם בין חד"ש לרשימת "עוגנים" של היו"ר אבי ניסנקורן.

2015-06-30_213045

סוהיל דיאב ומג'ד אבו-יונס, חברי הנהגת ההסתדרות החדשים מטעם חד"ש (צילום: אל אתיחאד)

 

המצטרפים החדשים להנהגה הם בעלי עבר עשיר בפעילות בקרב עובדים באזור נצרת וסחנין. כמו כן, בעבר כיהן דיאב כסגן ראש העיר נצרת וכעת הוא מרכז את סיעת חד"ש בבית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה).

 

בהסכם שנחתם בהסתדרות סוכמו על קווי פעולה משותפים, ביניהם מאבק בהפרטה, המשך תנופת ההתארגנות, פעילות בקרב העובדים בעל שכר נמוך, העמקת המערכה לשוויון מלא ולצדק חברתי. להסכם חמש נקודות מרכזיות: פעילות בקרב העובדים וחתירה לשוויון מלא ללא הבדל דת, לאום, עדה או נטייה מינית; הגדלת מספר חברי ההסתדרות וחיזוקם של האיגודים המקצועיים וועדי העובדים – בייחוד בקרב מקומות  העבודה הקטנים והבינוניים; מאבק ללא פשרות בהפרטה – בייחוד בחינוך, הבריאות והרווחה; חיזוקם של מרחבי ההסתדרות ונעמ"ת – בייחוד באוזרים בהם נרשמים אחוזי אבטלה גבוהים ובהם העובדים משתכרים שכר נמוך במיוחד; וחיזוק הסולידריות המעמדית  בין העובדים במגזר הפרטי ואלה המועסקים במגזר הציבורי; הגנה על העובדים המוחלשים ביותר, בייחוד העובדים ערבים, מהגרי עבודה והעובדים הפלסטינים המועסקים בישראל.

 

כמו כן, סוכם על הקמת אגף חדש, שיעסוק בעובדים המוחלשים וברוח ההסכם. בראש האגף יעמוד סוהיל דיאב. יצוין שעד להצטרפות חד"ש לקואליציה היא נשאה בעיקר נטל האופוזיציה בהסתדרות. לאחרונה, סיעת הליכוד פרשה מהקואליציה לאחר שנים רבות על רקע חילוקי דעות אישיים עם היו"ר. כעת היא נותרה היחידה באופוזיציה.