סיעת חד"ש בפנייה ליו"ר ועדת הבחירות: בנט עושה שימוש במינוי פוליטי בתעמולה שלו

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) פנה אתמול (חמישי) בשם סיעת חד"ש ליו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, בבקשה כי יורה לבטל תעמולת בחירות של הימין החדש המשתמשת במינויו של קובי אלירז כיועץ למשרד הביטחון.

בפניה נטען כי רשימת הימין החדש השתמשה בפרסום על מינויו של אלירז ככלי לקידום הרשימה לבחירות בכנסת, וכי המינוי עצמו נעשה לצרכי תעמולה פוליטית לקראת הבחירות לכנסת. בפנייה נכתב "המינוי הינו מינוי פסול ובמיוחד שהינו מינוי פוליטי לקידום אינטרסים פוליטיים של הימין החדש. בתקופת בחירות אסור למנות מינויים פוליטיים וחמור מאוד להשתמש במינוי לצורכי תעמולת בחירות".

ח"כ כסיף מסר "השימוש של בנט במינוי לטובת תעמולה פוליטית מעיד על ריקבון מוסרי וחוקי עמוק, שאינו מפתיע בהתחשב בכך שרוה"מ עצמו עבריין המנסה להימלט ממשפט. בימין הישראלי פושה שחיתות מגדול לקטן, והמושחתים אף מעזים להשתמש בפירות הבאושים של מעשיהם לתעמולה פוליטית לאומנית". יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות בעבר, קובי אלירז, מונה אתמול לתפקיד "פרויקטור ייעודי לעניין המערכה נגד הבנייה הפלסטינית" בשטחי "סי" שבשטחים הפלסטינים הכבושים. אלירז, תושב ההתנחלות עלי, שימש כיועץ לענייני התיישבות במשך למעלה מ-4 שנים, תחת שרי הביטחון של הימין: משה (בוגי) יעלון, אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו. ביוני האחרון, פוטר אלירז מהתפקיד מבלי שנמסרו הסברים לכך.

בתנועת הימין הקיצוני "רגבים" של המתנחלים בירכו על המינוי ואמרו: "במשך שנים ארוכות פעלנו כדי להציף במרחב הציבורי, את סוגיית ההשתלטות הפלסטינית על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, לשם הקמת מדינה דה פקטו. מאז כניסתו של השר נפתלי בנט למשרד הביטחון, מצאנו אוזן קשבת ומחוייבות עמוקה לטיפול בשורשי הבעיה. ההחלטה על מינוי איש מקצוע שירכז את ניהול התגובה הישראלית נוכח התופעה, הינה צעד חשוב ומבורך".