סינמטק י-ם: שיחה מקוונת עם יאניס וארופאקיס על משבר הקורונה וקפיטליזם

שיחה מקוונת עם שר האוצר לשעבר של יוון, יאניס וארופאקיס ייערך ביום ראשון הקרוב, ביוזמת סינמטק ירושלים ומכון ון ליר. זאת, במסגרת פרויקט מקוון מיוחד בצפייה חופשית: שבוע של מיטב הסרטים ושיחות בהשתתפות מומחים מרחבי העולם וישראל ועיתונאי "הארץ", כשבמרכזם השאלה מה יהיה ב"יום שאחרי" הקורונה וכיצד המגפה תשנה את חיינו בתחומים שונים: כלכלה, אדם וסביבה, הגירה, מנהיגות בשעת משבר וחיי המשפחה

נגיף הקורונה פתח חלון לבחון את המתחים בין קפיטליזם ניאוליברלי לבין ערכים כמו שוויון, בריאות האדם והסביבה. כיצד ניתן לשנות את המערכות הכלכליות של מדינות וגם את המערכת הגלובלית כך שיפגעו פחות בבריאות האדם ובסביבהעל כך ישיב וארופאקיס, מיוזמי "האינטרנציונל המתקדם", בשיחה עם עורך "דה מרקר", איתן אבריאל.

לאחר השיחה ישודרו שני סרטים: "הקפיטל במאה ה-21" (צרפת/ניו זילנד, 2019, בימוי: ג'סטין פמברטון), מסע קולנועי מסחרר ומחכים (ע"פ רב המכר מאת הכלכלן הביקורתי תומא פיקטי) על האופן שבו הון נוצר ונצבר ההון ואיך בעליו מנצלים אותו לטובת השפעתם חברתית, כלכלית ופוליטית; ו"נפילת אימפריית הכסף" (קנדה, 2018, בימוי: דניס ארקאן), סרטו החדש של ארקאן מציע מבט שנון, שופע הומור ונוגע ללב על שליטתו של הכסף בחברה המודרנית.

עוד על הדיון המקוון ושידור הסרטים ביום ראשון:

 https://jer-cin.org.il/he/event/38930

עוד על האינטרנציונל המתקדם בעמוד 6, גיליון "זו הדרך" 21:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/05/G21_2020.pdf