סין מחזירה מלחמה: הטילה מכסים על יבוא מארה"ב בסך 75 מיליארד דולר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (שבת) את סין במסגרת מלחמת הסחר שהוא מנהל נגדה והכריז בציוץ על תוספת של 5% על המוצרים המגיעים מבייג'ינג בסכום כולל של 550 מיליארד דולר. טראמפ הכריז על הדברים לאחר ששעות קודם לכן הודיעה סין כי תאכוף תעריפים חדשים של 5% ו -10% על 75 מיליארד דולר של מוצרים ייבוא אמריקניים.

הטלת המכסים תתבצע בשני שלבים: הראשון בתחילת ספטמבר והשני ב-15 בדצמבר. כמו כן, הודיעה סין כי יוטל מכס של 25% על מכוניות מיובאות מארה"ב, ומכס של 5% על חלקי רכב מיובאים. מכסים אלה ייכנסו לתוקף ב-15 בדצמבר. בהודעת מועצת המדינה הסינית צוין "בתגובה לצעדים שנקטה ארה"ב, נאלצה סין לנקוט צעדי נגד".

פריקת סחורות סיניות בנמל סאן פדרו בקליפורניה (צילום: סוכנות הידיעות סין החדשה)

טראמפ, הוביל בתחילת החודש לסבב הסלמה נוסף במלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, לאחר שהודיע על כוונתו להטיל מכס של 10% על מוצרים מיובאים מתוצרת סינית בשווי של 300 מיליארד דולר. זאת בנוסף למכס של 25% שארה"ב כבר הטילה על יבוא מסין בסכום של כ-250 מיליארד דולר.

בהמשך החודש החריפה ההסלמה לאחר שמשרד האוצר האמריקאי הכריז רשמית על סין כ"מניפולטורית מטבע". עם זאת, לפני כשבוע נדמה היה כי המתיחות התפוגגה מעט לאחר שארה"ב הודיעה על כוונתה לדחות עד 15 דצמבר את הטלת מכס בשיעור של 10% על חלק מהמוצרים הסיניים המיובאים שהמכס עליהם היה אמור להיכנס לתוקף בתחילת ספטמבר.

טראמפ הסביר אז כי ההחלטה לדחות על הטלת המכסים נעשתה בשל חשש כי העיתוי המקורי היה פוגע במכירות עונת קניות החגים בארה"ב. "אנחנו עושים זאת למען עונת חג המולד", אמר טראמפ. "ליתר בטחון למקרה שלמכסים האלה תהיה השפעה על הצרכנים בארה"ב".