סין גינתה את הניסוי שערכה קוריאה הצפונית בטיל בליסטי בין-יבשתי

משרד החוץ של סין הביע הבוקר (שבת) דאגה מהצהרתה של קוריאה הדרומית כי תמשיך את פריסת מערכת ההגנה האווירית האמריקאית החדישה "טאאד". לדברי המשרד, פריסת המערכת לא תפתור את בעיות הביטחון של קוריאה הדרומית ורק יחמיר את המצב. כך מסרה סוכנות הידיעות "סין החדשה".

יצוין שממשלת סין גינתה את הניסוי שערכה אתמול קוריאה הצפונית בטיל בליסטי ביןיבשתי וקראה לה לכבד את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם ולחדול ממעשים שעלולים להחריף את המתחים בחצי האי הקוריאני – כך נמסר בהצהרה של משרד החוץ. עוד נמסר כי סין מקווה שכל הצדדים יפעלו בזהירות כדי למנוע את הסלמת המצב.

2017-07-29_191850

הטיל ששיגרה אתמול קוריאה הצפונית (צילום: סוכנות הידיעות של סין)

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אמר הלילה כי הניסוי שארצו ערכה אתמול בטיל בליסטי ביןיבשתי "הוא הוכחה לכך שכל שטחה של ארצות הברית נמצא בטווח פגיעה". הוא הוסיף כי זו "אזהרה חמורה לארצות הברית". סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה כי הניסוי עבר בהצלחה. גורמים רשמיים בארצות הברית העריכו כי אכן הטיל ששיגרה קוריאה הצפונית לעבר המים הכלכליים של יפן מוקדם יותר היום היה טיל בליסטי בין יבשתי. פיונגיאנג שיגרה לראשונה טיל כזה בתחילת החודש. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות של צפון קוריאה מדובר "בניסוי שני מוצלח" של טיל בליסטי ביןיבשתי מדגם "הואסונג-14". עוד דווח כי הטיל הגיע לגובה של 3,724 ק"מ ונחת במים בנקודה שאליה כיוונו אותו. עוד אמר קים כי "תוכנית הנשק של צפון קוריאה היא נכס יקר ערך שלא ניתן לקחת ממנה".

תרגיל צבאי משותף של ארצות הברית וקוריאה הדרומית בירי אש חיה, נערך אתמול, לאחר שיגור הטיל הבליסטי הביןיבשתי – כך מסר צבא ארצות הברית. בהצהרה נמסר כי בתרגיל נורו טילים לתוך המים הטריטוריאליים של קוריאה הדרומית ולאורך החוף המזרחי.