סין בתגובה למכסים שהטיל טראמפ: מנהיגים בונים גשרים – טיפשים בונים חומות

"מנהיגים בונים גשרים – טיפשים בונים חומות" נכתב היום (שבת) במאמר המערכת של סוכנות הידיעות הממלכתית של סין "שינחואה" (סין החדשה) בתגובה של ממשלת סין למכסים שהטיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ייבוא סחורות מסין לארה"ב. אתמול הודיע נשיא ארה"ב על הטלת מכסים של 25% על ייבוא בסך 50 מיליארד דולר.

"במלחמת הסחר הזו, ארה"ב היא זו שמשחקת את תפקיד התוקפן. סין תופסת את תפקיד ההגנה", כך נכתב בעיתון היומי "גלובל טיימס" שמפורסם על ידי המפלגה הקומוניסטית של סין. "סין חזקה מספיק כדי להגן על חוקי המסחר ועל ההגינות".

2018-06-16_171511

מפגש רם דרג בשאלות כלכלה שנערך בתחילת החודש בבייג'ינג בהשתתפות נציגים מסין. "שני הצדדים הביעו תמיכה בפיתוח קשר טוב יותר בין הכלכלות של שתי המדינות", נאמר בהודעת הסיכום (צילום: סוכנות הידיעות של סין)

בתגובה לצעדי טראמפ, דובר משרד המסחר מסר כי סין וארה“ב ערכו יחד מספר סיבובים של מו“מ על סוגיות מסחר וכלכלה במטרה להשיג תועלת הדדית. "לצערנו ארה“ב התעלמה מההסכמות והחלה במלחמת הסחר נגד סין. זאת לא רק פוגעת בתועלת הדוצדדית, אלא גם תגרום נזק לסחר העולמי, סין מתנגדת לכך בתוקף", נמסר ברדיו סין.

הדובר הצהיר כי "סין אינה מעוניינת לעסוק במלחמת סחר, אך על סין להגיב להתנהגות קצרת הראות של ארה“ב. מטרת סין היא להגן על האינטרסים הלאומיים ועל האינטרסים של העם הסיני, להגן בנחישות על הגלובליזציה הכלכלית ועל מערכת המסחר הרבצדדית של הקהילה הבינלאומית. אנו נוציא מיד צעדי מיסוי באותו קנה מידה וכל ההישגים הכלכליים והמסחריים שהושגו בעבר על ידי שני הצדדים יפסלו באותו הרגע".

הדובר ציין כי בעידן הנוכחי מלחמת הסחר לא מתאימה לאינטרס הגלובלי. ״אנו קוראים לכל המדינות לנקוט צעדים משותפים, לשים קץ להתנהגות המיושנת והרגרסיבית הזו ולהגן על האינטרסים המשותפים של האנושות״

עוד בנושא, במאמר שפורסם היום באתר מק"י: "הנשיא טראמפ שובר את הכלים"