סיור בחיפה לציון ה-1 במאי בעקבות מאבקי עובדים יהודים וערבים

לציון האחד במאי ובמסגרת "הליכות ג'יין" (Jane's Walk) ייערך בחיפה סיור בעקבות מאבקי עובדים יהודים וערבים. האחד במאי, יום הסולידריות הבינלאומי של מעמד העובדים, הוא הזדמנות להיזכר בכך ש-"חיפה האדומה" היא המקום בו הוקמו בארץ האיגודים המקצועיים הראשונים המשותפים לעובדים יהודים וערבים, בראשית ימי המנדט הבריטי.

2015-04-26_200524

הפגנת האחד במאי הראשונה בחיפה (1925). בעיתון שיצא בערבית בחיפה, "אל-ירמוכ", נכתב: "הפגנת הקומוניסטים בהשתתפות יהודים וערבים יצאה מרחוב מוארנה, כשהם שרים את ההמנון ונושאים דגל אדום" (צילום ארכיון)

 

נמסר כי "בסוף השבוע הראשון של מאי ייערכו אירועי 'הליכות ג'יין' בעיר חיפה. במסגרת זו יתקיים סיור – שיתחיל בוואדי ניסנאס ויסתיים בעיר התחתית – בו נשמע על שביתות של פועלים יהודים וערבים, שהתקיימו בתקופה בה ההסתדרות דגלה ב'עבודה עברית' והתנגדה למאבקים משותפים; נגיע לבית ההיסטורי בוואדי ניסנאס בו ישב 'קונגרס הפועלים הערבים' ונשמע את סיפור הקמתו; ונבקר בפתח הנמל והרכבת, שם נקרא קטעי עיתונות מהתקופה, המספרים על המאבקים המשותפים שניהלו הפועלים מול הניסיונות לפלגם".

 

ההליכה בהובלת אורי וולטמן – מורה, תושב שכונת הדר ופעיל חברתי ופוליטי. ההליכה תתקיים בשבת, 2 במאי, בשעה 16:00, ותימשך כשעתיים. נקודת ההתכנסות היא בצמוד לגלריית בית הגפן (רח' הגפן 2) ונקודת הסיום היא בשער פלמר שבנמל.

לעמוד האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1573666992919118
על הפגנת האחד במאי היהודית-ערבית הראשונה בחיפה, בשנת 1925:
http://on.fb.me/1Hjz9oS

על "הליכות ג'יין", הקרויות על שמה של ג'יין ג'ייקובס, אחת מהוגות הדעות הבולטות של ביקורת העירוניות המודרנית:
http://bit.ly/1CKpp0r