סיור בחיפה לציון ה-1 במאי בעקבות מאבקים משותפים של עובדים יהודים וערבים

האחד במאי, יום הסולידריות הבינלאומי של מעמד העובדים, הוא הזדמנות להיזכר בכך ש"חיפה האדומה" היא המקום בו הוקמו בארץ האיגודים המקצועיים הראשונים המשותפים לעובדים יהודים וערבים, בראשית ימי המנדט הבריטי.

2017-04-30_205330

עובדים ערבים ויהודים במוסך לתיקון רכבות בתחילת שנות ה-30 בחיפה (צילום ארכיון)


בסוף השבוע הראשון של מאי ייערכו אירועי "הליכות ג'יין" בעיר חיפה. במסגרת זו יתקיים סיור שיתחיל בוואדי ניסנאס ויסתיים בעיר התחתית על שביתות של פועלים יהודים וערבים, שהתקיימו בתקופה בה ההסתדרות דגלה ב-"עבודה עברית" והתנגדה למאבקים משותפים. ההליכה תגיע לבית ההיסטורי בוואדי ניסנאס בו ישב "קונגרס הפועלים הערבים" ואת סיפור הקמתו. לאחר מכן, הצועדים יבקרו בפתח הנמל והרכבת, "שם נקרא קטעי עיתונות מהתקופה, המספרים על המאבקים המשותפים שניהלו הפועלים מול הניסיונות לפלגם".

ההליכה בהובלת אורי וולטמן, חבר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י). ההליכה תתקיים בשבת הקרובה, 6 במאי, בשעה 16:00, ותימשך כשעתיים. נקודת ההתכנסות היא בצמוד לגלריית בית הגפן (רח' הגפן 2) ונקודת הסיום היא בשער פלמר שבנמל.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/291486331287423 על המאבקים המשותפים שניהלו הפועלים מול הניסיונות לפלגם.

ההליכה בהובלת אורי וולטמן פעיל חברתי ופוליטי.

ההליכה תתקיים בשבת, 6 במאי, בשעה 16:00, ותימשך כשעתיים. נקודת ההתכנסות היא בצמוד לגלריית בית הגפן (רח' הגפן 2) ונקודת הסיום היא בשער פלמר.