סטודנט נעצר בגלל סטטוס בפייסבוק

שנת הלימודים האקדמית נפתחה בשבוע שעבר, אבל אחד הסטודנטים לא יכול היה לפקוד את ספסל הלימודים, שכן ישב מאחורי סורג ובריח. לבית משפט השלום בחיפה הובא ביום שלישי שעבר ראזי נאבולסי בן 24, תושב שכונת הדר הכרמל, סטודנט מצטיין לחשבונאות באוניברסיטת חיפה. הסיבה למעצר, על פי המשטרה, היא "הסתה לאלימות ולטרור באמצעות פייסבוק וטוויטר".

2013-10-22_132915

ראזי נאבולסי בבית המשפט עם אימו (צילום: אקטיבסטילס)

החקירה בעניינו החלה בחודש יולי, באישור פרקליט המדינה, והפכה גלויה בעת מעצרו. סנגורו, עו"ד חסן ג'בארין ממרכז "עדאלה", אמר בבית המשפט כי מדובר בתקדים מסוכן בו נעצר אדם על הבעת דעותיו.

עו"ד ג'בארין התלונן כי למרות שהעבירה שבה מדובר קשורה בפרסום ברבים של דברים ברשתות, אין המשטרה מראה לו או לנאבולסי את החומר המפליל לכאורה. לאחר ששמעה גם את נציג המשטרה, ועיינה בדו"ח חקירה סודי שהניח לפניה, ציינה השופטת יעל אבירם כי היא ערה "למיוחדות" שבעבירות המיוחסות לנאבולסי, "על כל המשתמע" – הוסיפה. היא האריכה את מעצרו ביומיים נוספים, שלאחריהם – שוחרר בערבות. ג'בארין הדגיש כי המעצר אינו חוקי, וכי זהו מקרה ראשון בו נעצר אדם על "הסתה לאלימות ולטרור" באמצעות הפייסבוק והטוויטר.

מהדיון עולה עוד, כי שירות הביטחון הכללי עובד בשיתוף פעולה עם מחוז חוף במשטרה בחקירת הפרשה הזו, וכי פרקליטות מחוז חיפה כבר מלווה את החקירה. נרמז כי בכוונת המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום בתיק.

כשבוע קודם לכן (9.10), עצרה המשטרה את נאבולסי מהיישוב אעבלין, המתגורר בשכונת הדר בחיפה. זאת, לאחר שערכה חיפוש בדירתו ותפסה ראיות לכאורה לפעילותו.

נאבולסי חשוד, בין היתר, כי בחודשים האחרונים השתמש בדף פייסבוק ובבלוג, שניהם בערבית, באמצעותם "הביע תמיכה בארגוני טרור, קרא נגד המדינה וצה"ל והסית לאלימות ולטרור". המשטרה גם מסרה בבית המשפט, כי בעת החיפוש בביתו של נאבולסי "נתפסו כרוזים וצילומי גרפיטי".יצוין שנאבולסי מכחיש בתוקף את החשדות כנגדו והוא שוחרר בתחילת השבוע בערבות.

הידיעה פורסמה בגיליון השבוע של "זו הדרך":

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2013break/10/G41_2013.pdf