סטודנטים לתוכנה בדקו ומצאו: להצעות החוק של ח"כ חנין הסיכוי הגדול להצליח

עומר אלגרבלי ובר ענבר, סטודנטים בשנה הרביעית להנדסת תוכנה, בחנו מאגר של כ-3,600 הצעות חוק פרטיות שהוגשו בכנסת הנוכחית, כאשר עבור כל הצעה שהוגשה הם בדקו את מעורבותו של כל ח"כ האם הוא היוזם הראשי או מצטרף להצעה. בכך הם בחנו את שיתופי הפעולה בהגשת החוקים השונים וגילו אם יש קשרים או חברויות שבאים לידי ביטוי דרך הגשת החוקים, החוצים את הסיעות בין הקואליציה לאופוזיציה.

2017-04-01_161400

ח"כ דב חנין בעת נאום במליאת הכנסת (צילום: אקטיבסטליס)

אלגרבלי וענבר בדקו את חברי הכנסת, על סמך מעורבותם בהצעות חוק פרטיות ואחוזי הצלחתם, וגילו כי ח”כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) היה מעורב בלא פחות מ־974 הצעות חוק, עם 21% הצלחה. במקום השני, בהפרש גדול, נמצא ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), עם 458 הצעות חוק ו־32% הצלחה. אחריו ברשימה שניים מחבריו לסיעה: איתן כבל עם 383 הצעות חוק ו־26% הצלחה, ומרב מיכאלי עם 325 הצעות ו־31% הצלחה. ח”כ משה גפני (יהדות התורה) סוגר את החמישייה שנבדקה, עם 297 הצעות ו־75% הצלחה.
אלגרבלי הסביר ל"מעריב" כי הפרויקט הוא חלק מקורס רשתות חברתיות, שמלמד כלים טכנולוגיים, כמו איך אפשר להפיק מידע מקשרים שנוצרים ברשתות חברתיות, ולחשוף את הנסתר מהגלוי. לדבריו, הוא וענבר השתמשו בכלים מדעיים – תוכנות ומערכות שמשתמשים בהן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, נוסף לעולם המודיעין: “קראנו שיש בארץ המון הצעות חוק פרטיות ביחס למדינות אחרות בעולם וניסינו להבין מה אפשר להפיק מהנתונים הלאה והאם אפשר ללמוד משהו על היחסים בין חברי הכנסת, דברים שלא רואים ביומיום".

יצוין שבשבוע שעבר פורסם שארבעה חברי כנסת של חד"ש מסיעת רשימה המשותפת דורגו בין 10 חברי הכנסת המובילים במדד החקיקה החברתית של ארגון המשמר החברתי במושב החורף של הכנסת ב-2017. סתיו שפיר מהעבודה עומדת במקום הראשון במדד, ובשני נמצא ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת). שלושה ח"כים נוספים מחד"ש יוסף ג'בארין, עבדאללה אבו מערוף ועאידה תומאסלימאן נמצאים לראשונה בעשירייה הפותחת של המדד. עד למדד החברתי הקודם, חנין היה הח"כ היחיד מהרשימה המשותפת שהגיע לעשרת המקומות הראשונים.