סטודנטים ומרצים פתחו במאבק נגד סגירת המרכז האקדמי כרמל בחיפה

סטודנטים ומרצים פתחו השבוע במאבק נגד סגירת המרכז האקדמי כרמל בחיפה. המרכז האקדמי כרמל אף הגיש אתמול (רביעי) עתירה לבג"ץ נגד המועצה להשכלה גבוהה.

2017-07-28_193107

סטודנטים מפגינים נגד סגירת מכללת כרמל בעיר התחתית בחיפה (צילום: ח.ד.)

במקביל הסטודנטים במכללת כרמל בעיר התחתית בחיפה הפגינו אתמול מול משרד החינוך בבניין הטיל במחאה נגד כוונתה של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) לסגור את המוסדהסטודנטים קראו למל"ג "לאפשר להם להמשיך ללמוד בראש שקט." במל"ג דורשים מהמכללה להתאחד עם מכללת נתניה והתנו את המיזוג בהצבת דמות אקדמית עם ניסיון משמעותי לניהול קמפוס כרמל.

יצוין שכמעט 3,000 אזרחים חתמו על עצומה מקוונת שפורסמה השבוע נגד הסגירה. בעצומה נכתב "אנו, סגל המרצים, הסגל המנהלי, הסטודנטים ובוגרים של המרכז האקדמי כרמל בחיפה קוראים לציבור, להצטרף למאבקינו בהחלטת המל"ג שלא לאפשר את פתיחת שנת הלימודים האקדמית הבאה (שנה"ל תשע"ח) במרכז האקדמי כרמל, וזאת למרות עמידת "כרמל" בכל הדרישות האקדמיות והאחרות שהוצבו לה ע"י המל"ג".

עוד נמסר כי המרכז האקדמי נמצא בעיר התחתית בחיפה ומציע מסלולי לימודים במשפטים ובמנהל עסקים המהווה אחת האפשרויות היחידות ללימודי משפטים ומנהל עסקים לתואר ראשון באזור חיפה והצפון. כמו כן, הוא העניק השכלה לאלפי בוגרים שהצטרפו בהצלחה לשוק העבודה ומקיים לימודי ערב, המאפשרים לאוכלוסייה עובדת ומבוגרת לרכוש השכלה אקדמית. כמו כן, המרכז "מהווה דוגמה ומופת לדוקיום של ערבים ויהודים, הלומדים בצוותא ומעודד את פיתוח העיר התחתית בחיפה".

כמו כן "סגירת המרכז תהווה מכה אנושה למאות הסטודנטים הלומדים במרכז, אשר השקיעו את מיטב זמנם, כספם ומרצם בלימודים ותקשה עליהם לסיים את התואר וכן לסגל האקדמי והמנהלי שיאבדו את מקור פרנסתם".

לחתימה על העצומה:

https://www.atzuma.co.il/carmelacademiccenter