סטודנטיות בבית ברל הפגינו בעקבות רצח הצעירה בטירה; ח"כ עודה: זהו מאבק ארוך

זוביידה מנצור, צעירה כבת 18, נורתה למוות אתמול (חמישי) בטירה. במהלך הלילה התקבל דיווח במשטרה אודות צעירה פצועת ירי שנמצאת בטירה. מנצור פונתה במצב אנוש לבית החולים "מאיר" בכפר סבא, שם נקבע מותה. זהו המקרה התשיעי מתחילת 2018 בו נרצח אישה על רקע מגדרי.

2018-05-11_171305

המשטרה בזירת הרצח בטירה; בתמונה: זוביידה מנצור (צילום: אל אתיחאד)

המשטרה מסרה כי נפתחה בחקירה בעקבות הרצח ובית המשפט השלום בפתח תקווה פרסם צו איסור פרסום על פרטי החקירה. עם פרסום הרצח, קבוצה של סטודנטיות ערביות במכללת בית ברל קיימו משמרת מחאה שקטה. הסטודנטיות נשאו שלטים עליהם נכתב בעברית ובערבית: "דמנו לא זול", "די לאלימות", "די להרג", ו"די לרצח".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ביקר אמש בביתה של מנצור בטירה. בתום הביקור מסר "הכאב מחלחל לתוכנו כולנו, ורבים חשים בחוסר אונים. הכאב האנושי הוא רגש טבעי, אך אל לנו להיכנע לחוסר האונים. לא נצליח לחסל את תופעת האלימות והפשיעה בחודשים הקרובים. אבל אנחנו יוצאים עם תכנית אסטרטגית למאבק באלימות ועם כלים להתמודדות, שבראשה הקמת וועדות עממיות בכל עיר ובכל כפר, כדי להיאבק ולחייב את המשטרה לקיים את חובותה, וגם בכדי להוביל שינוי תודעתי תרבותי בתוך חברתנו. המאבק הזה הוא ארוך מאוד, קשה, אך אנחנו מלאים ברצון. ביחד נגייס את כל עמנו למאבק בפשע ובאלימות. רק כך ננצח."