סוף-סוף ולאחר פניית חד"ש: יו"ר ההסתדרות הביע תמיכה בשביתת העובדים הסוציאליים

לאחר שתיקה ארוכה ורק כאשר השביתה נכנסה לשבוע השני, הביע אתמול (ראשון) יו"ר ההסתדרות ארנון ברדוד תמיכה במאבק העובדות והעובדים הסוציאליים. זאת, לאחר שנפגש עם יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני וקבלת מכתב מאת יו"ר האגף לשוויון בהסתדרות ויו"ר סיעת חד"ש, דח'יל חאמד, בו הזכיר לברדוד את סיבת המאבק ואת מטרותיו. מברדוד נמסר כי הוא הביע את תמיכתו המלאה במאבק הצודק, וכי הוא ביקש לחזק את ידיה ואת ידי כל הנוטלים חלק במאבק. כמו כן, הוא עדכן אותה על שיחות שהוא מקיים בנושא עם בכירים באוצר, בניסיון להביא לפתרון המשבר.

ח"כ יוסף ג'בארין (רביעי משמאל) הצטרף אתמול להפגנת העובדים הסוציאליים השובתים שנערכה בוואדי עארה (צילום: זו הדרך)

חרמוני אמרה היום בוועדת הכספים בכנסת כי הם נמצאים בשביתה שיכולה להימשך עוד הרבה זמן. "אתם יושבים פה מוגנים על ידי שומרים, את זה רוצה גם העובדת הסוציאלית בבית דגן שפטיש פגע בה 30 סנטימטרים לפני גזע המוח", אמרה חרמוני בוועדה. "כבר למעלה משנה שאנחנו מנהלים שיחות עם האוצר, והעובדות עדיין לא מוגנות. אי אפשר להמשיך ככה, אני לא יכולה להרשות לעצמי להחזיר אותן לעבודה שהן בסכנת חיים". עוד הזמינה את משתתפי הישיבה להפגנה שתתקיים היום בשעה 17:30 מול משרד האוצר.

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) אמרה בדיון בוועדת הכספים "אני תומכת בשלושת הדרישות המידיות שלהן תקצוב תוכנית המוגנות, העלאה מידית בשכר ורפורמה של ההסכם הקיבוצי. האוצר טוען שהוא מכין תוכניות לשיקום המדינה, אך כדי לשקם את החברה בישראל ולתמוך באזרחים השקעה בשירותים החברתיים ובמיוחד בעו"סיות היא אבן היסוד".

גם יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הביע תמיכה בשביתת העו"סים ומסר "התעלמות האוצר ממחאת העובדים הסוציאליים היא ההוכחה הניצחת לכך שממשלת נתניהו החמישית היא ממשלה מנותקת. העובדות הסוציאליות עומדות בחזית המאבק במשבר החברתי, ומתמודדות לעתים בגופן עם מדיניות של קיצוצים וייבוש השירותים החברתיים". יצוין שח"כ ג'בארין הצטרף אתמול להפגנת השובתות והשובתים שנערכה בוואדי עארה.