סולידריות עם השביתה של הסגל הזוטר באוניברסיטאות; במכללות לא מלמדים

אירוע סולידריות עם אנשי הסגל הזוטר השובת באוניברסיטאות תלאביב ובן גוריון נערך היום (שני) בשעות הצהריים בקמפוס בארשבע. במסר שנשלח על ידי ארגון הסגל הזוטר לכל הקהילה האקדמית נאמר "אחרי שסיימנו שבוע ראשון ומוצלח של שביתת הסגל האקדמי הזוטר, אנחנו יוצאים לשבוע נוסף וצריכים אתכם ואתכן איתנו. אנחנו מוחים על תנאי ההעסקה הפוגעניים, על כך שזכויות עובדים בסיסיות כמו זכאות לימי מחלה ואבל, שימוע לפני פיטורין, התראה זמן סביר לפני סיום העסקה ועוד, פשוט מופקעות מאתנו.

2018-10-22_195955

ועוד "ההפגנה שתכננו לקיים בשבוע שעבר נדחתה בשל המצב הביטחוני, אבל אנחנו מזמינים אתכם לבוא לאירוע תמיכה בסגל, עם עדכונים מההנהגה, תשובות לכל השאלות ויציאה למפגן מחאה בקמפוס".

אירוע נוסף יתקיים מחר (שלישי) ביוזמת אקדמיה לשוויון שהזמינה את חברי סגל ההוראה באוניברסיטת בן גוריון לפגישה עם עמית שמרת, יו"ר ועד הסגל הזוטר באוניברסיטה. "בפגישה נשמע מעמית על מצב השביתה והמו"מ, ונקיים דיון על הדרכים בהם נוכל, כחברי וחברות סגל, לגלות סולידריות, לתמוך, ולסייע להצלחת השביתה. חברי הסגל 'הזוטר' הם עמיתינו למוסד. עמנו הם נושאים בנטל ההוראה, אך נתונים למשטר תעסוקתי שונה ופוגעני. מצב עניינים זה, ההולך ומתרחב, נושא בחובו סיכונים כבדים לאקדמיה בכללותה, להצלחתה במימוש מטרות ההשכלה הגבוהה, ולערכיה היסודיים. הצלחתו של מאבק הסגל 'הזוטר' היא הצלחת כולנו. הפגישה תתקיים בשעה 16:00 בבניין דילר (74) בחדר 302.

אתמול פתח בשביתה, למשך שבוע, הסגל הבכיר בעשר מכללות ציבורית והסגל הזוטר בשבע מכללות ציבוריות. כל השיעורים הניתנים על ידי הסגל הבכיר והזוטר הופסקו במכללות ספיר, אשקלון, כנרת, רופין והמרכז הטכנולוגי חולון. הסגל הבכיר שובת במכללת ת"איפו במכללות הדסה, עזריאלי ומכון לב בירושלים. הסגל הזוטר בלבד שובת במכללות אחווה וסמינר הקיבוצים. עבור המכללות: רופין, חולון, כנרת, אחווה וספיר, שבהן אמורה הייתה שנת הלימודים להיפתח רק היום, מדובר בפועל באי פתיחת שנת הלימודים. מהמכללה להנדסה אפקה נמסר כי ביום שישי הושגה הבנה עם הסגל הבכיר ולכן השביתה היום אינה מתקיימת.