סוכם על הקמת הרשימה המשותפת; ח"כ עודה: נלחם למען הכלל לשלום ולדמוקרטיה

בישיבה שהתקיימה אתמול (רביעי) בין נציגי חד"ש והמפלגות הערביות תע"ל, בל"ד ורע"ם, הוחלט כי ארבע המפלגות ירוצו שוב לבחירות הקרובות לכנסת במסגרת רשימה משותפת כפי שעשו ב-2015 במפגש השתתפו מזכיר חד"ש מנסור דהאמשה, עורך דין אוסאמה סעדי (תע"ל), ד"ר אבראהים חג'אזי (רע"ם), וד"ר ג'מאל זחאלקה (בל"ד). במהלך המפגש התחייבו נציגי המפלגות להתחיל בקמפיין ציבורי משותף בהקדם.

על כך נמסר הבוקר בהודעה משותפת בה נכתב כי נציגיהן של המפלגות "מתחייבים באופן מוחלט על ריצה ברשימה המשותפת, ולהתחיל לנסח את המצע הפוליטי והתוכנית האסטרטגית והניהולית שלה". עם זאת, אנשי חד"ש, תע"ל, בל"ד ורע"ם עדיין לא הגיעו לסיכום לגבי כל המועמדים ברשימה, בדגש על מקומות 11 עד 14. כך אישר דהאמשה בריאיון לרדיו אשמס המשדר מנצרת. דהאמשה הוסיף כי המפלגות אמורות להגיע לסיכום סופי בנושא עד 30 ביוני.

2019-06-20_200751

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר וחבר הכנסת איימן עודה (צילום מסך: חד"ש)

יו"ר סיעת חד"שתע"ל בכנסת היוצאת, ח"כ איימן עודה, מסר: "כוחנו באחדותנו. יש לנו עבר משותף, חזון משותף ומהיום גם רשימה משותפת. נלחם למען הזכויות של החברה הערבית בישראל, שלום, ודמוקרטיה לכל אזרחי ישראל".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הוסיף שחד"ש והמפלגות הערביות "הסכימו על הקמתה של הרשימה המשותפת מחדש. תהיה זו הרשימה שתוביל את המאבק נגד הכיבוש, הפשיזם והגזענות המשתוללת, ואשר תהווה את החלופה האמיתית היחידה לשלטון הימין. הרשימה תפנה לכלל הציבור ותפעל למען כלל הציבור: ערבים ויהודים".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן "הודענו הבוקר, המפלגות המייצגות את הציבור הערבי, כי נרוץ בבחירות הקרובות ברשימה המשותפת. זוהי הבחירה הנכונה לשם הגדלת הייצוג של הציבור הערבי והכוחות הדמוקרטיים, ולמען מקסום הכוחות נגד שלטון הימין".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שיגרה ברכות לרשימה משותפת על ההסכמות העקרוניות "בתקווה שיהיה בכך להעלות את שיעור ההצבעה. מרצ מחויבת לשותפות פוליטית יהודיתערבית שבה התחלנו בבחירות האחרונות. זה הדבר האחד שנמצא לגמרי במגרש של השמאל שיכול גם לתת תשובה ניצחת לגזענות ולפירוד, וגם להביא לניצחון השמאל בבחירות".

עוד על הרשימה המשותפת בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמודים 1, 4 ו-5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019break/06/G24_2019.pdf