סודאן: המפלגה הקומוניסטית קוראת למאמץ אחרון כדי להפיל את הרודן

כוחות צבא הגנו היום (שני) על מפגינים בבירת סודאן, ח'רטום, מפני כוחות הביטחון שניסו לפזר את מחנה השובתים שמחוץ למשרד ההגנה כך אמרו עדי ראיה ופעילי אופוזיציה. על פי הידיעה שפורסמה ב"אל אתיחאד", כוחות מיוחדים לפיזור מהומות ואנשי השירותים החשאיים התקרבו למפגינים בטנדרים בזמן שירו לעברם גז מדמיע, אולם חיילים ששמרו על המתחם יצאו ממנו וירו באוויר כדי להגן על אלפי המפגינים הנמצאים במקום מאז שבת.

2019-04-08_194303

מפגינים וחיילים, אתמול, בקרבת המטה הצבא בח'רטום (צילום: אל אתיחאד)

עדי הראיה סיפרו כי כוחות הביטחון נסוגו מבלי להשיב אש בחזרה, וכי חיילים נפרסו באזור. המפגינים צעקו "הצבא מגן עלינו" ו"עם אחד, צבא אחד". לא ידוע עוד על נפגעים בתקרית, שחושפת מחלוקות בתוך משטרו של הרודן עומר אלבשיר.

ביום שבת החלו לצעוד אלפי מפגינים למתחם משרד ההגנה בחרטום, עם ציון ההפיכה הצבאית מ-6 באפריל 1985 שהפילה את הרודן ג'עפר נימרי. במתחם נמצא גם משכנו של בשיר ומטות השירותים החשאיים, והמפגינים הצליחו להקים מתחם מחאה במקום למרות ניסיונות הכוחות לבלום אותם. במהלך שני הלילות שעברו מאז, נותרו כמה אלפי מפגינים, שקיבלו מים ומזון מחבריהם. קצינים בדימוס אף הצטרפו למוחים.

דובר המפלגה הקומוניסטית מסר כי בהפגנות שהחלו בשבת לקחו חלק מאות אלפי אזרחים ברחבי המדינה. "השברים בקרב כוחות הביטחון, אנשי המשטר העוזבים את המדינה והתנגדות הצבא לדכא את המפגינים הם ההוכחות שהמשטר הרודני הולך ונחלש ועשוי להיעלם. יש לעשות מאמץ נוסף להפלת הרודן".