סדנת צילום לתיעוד הפגנות ומאבקים חברתיים תתקיים בתל-אביב

תיעוד נכון הוא כלי רב עוצמה במאבקים חברתיים ופוליטיים. הוא מאפשר להציג את המאבק באופן אפקטיבי יותר לציבור הרחב. הוא נותן גם את האפשרות להעביר דיווח עצמאי לתקשורת, להשתמש בתיעוד כראיה בבית המשפט וכמובן להשפיע על סדר היום הציבורי ולשנות מדיניות. אך במקרים של אלימות משטרתית במהלך הפגנה מתועדות, בשל אי יציבות המצלמה, צילום מרחוק, או מעורבות פעילה של הצלם לא ניתן להשתמש בצילומים.

2015-10-06_192939

כדי לתעד בצורה איכותית אירועי מחאה, האגודה לזכויות האזרח תקיים סדנת צילום לתיעוד הפגנות ומחאות. זאת, בשילוב עם הדרכה משפטית לגבי זכויות הפעילים בזמן צילום באירועי מחאה.  כמו כן, הסדנה תעסוקה ביסודות הצילום, דגשים לתיעוד בהפגנה והתנסות בצילום במצלמות וידאו ביתיות ומצלמות אקסטרים. במסגרת הסדנה יערכו שני מפגשים ותרגול בשטח.

מנחי הסדנה הם קרן מנור, צלמת ועורכת מקצועית ואורן זיו, צלם ועורך מקצועי – חברים בקולקטיב הצילום "אקטיבסטילס". צילומי הקולקטיב משמשים ארגוני זכויות אדם רבים, פעילות ופעילים, חוקרים ועיתונאים עצמאיים, ומתפרסמים בגופי תקשורת אלטרנטיביים ומסחריים וסייעו במשך השנים כראיות בהליכים פליליים ואזרחיים. המפגש ראשון של הסדנה יתקיים ביום שישי, 16 באוקטובר בין השעות: 09:45-14:00 והמפגש השני ביום שישי, 30 באוקטובר  בין השעות 09:45- 14:00 באגודה לזכויות האזרח, נחלת בנימין 75 תל אביב (קומה 3). ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש, ומספר המקומות מוגבל ל-15 משתתפים.

לפרטים נוספים ולהרשמה:

http://www.acri.org.il/he/35672