סגן ראש העיר חיפה החד"ש: 'בימין מצפים מנציג ערבי להיות כמו איוב קרא'

נמשכת מתקפת הימין שהחלה עם חתימת ההסכם הקואליציוני בעיריית חיפה לפיו ראש סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה, יקבל תפקיד סגן ראש העיר. אתמול (חמישי) פורסם שח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיש היום (חמישי) הצעת חוק לפסילת נציג ציבור "התומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל", זאת לאחר שבחירתו של סגן ראש עיריית חיפה החדש, רג'א זעאתרה, מזכיר סניף חד"ש בעיר.

לדברי פורר "נוכח הפרסומים כי סגן ראש העיר חיפה החדש, פרסם קריאות תמיכה בחיזבאללה, בחרם על ישראל ובפעילות נגד מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, נשנה את החוק כך שלא רק ימנע ממנו ומדומיו להתמודד, אלא אף ייתן סמכות לשר הפנים לפטר חבר מועצה שפועל נגד מדינת ישראל". לזר קפלון, יו"ר סיעת ישראל ביתנו בעיריית חיפה, הוסיף: "אני מקווה שהחוק יעבור ואז נפעל על פי החוק".

זעאתרה התייצב אמש בתכנית "לונדון וקירשנבאום" המשודרת בערוץ 10 והסביר "אני בתפקיד הזה כדי לדאוג לאנשים כמו אבו עפיף מוואדי ניסנאס, ולשכונת עבאס שצריך לפתוח שם כיכר כל המסביב זה מסביב".

2018-12-07_163318

רג'א זעאתרה, אמש, בתכנית "לונדון וקירשנבאום" (צילום מסך: חדשות עשר)

סגן ראש העיר החדש של חיפה הוסיף: "הסיפור האמיתי הוא שהליכוד נשארו מחוץ לקואליציה עם שלושה מנדטים. זה חלק ממסע דה לגיטימציה של הציבור הערבי. הדברים שמייחסים לי, חלקם לא מדויקים, אך גם אם הם נכונים, הם נאמרו כבר על ידי יגאל כרמון, על ידי אהוד ברק, על ידי בכירי מערכת הביטחון הישראלית".

זעאתרה הדגיש: "זה אמנם דברים שצורמים לאזן הישראלית ואני מבין את זה, יכול להיות שהיום הייתי בוחר להגיד את זה בצורה יותר מסבירה ויותר נגישה לציבור הרחב, אבל בחיפה יש אווירה שבה מקבלים את זה שלא מקבלים את הכל, ומסכימים לפעמים שלא להסכים. אם מצפים מנציג ציבור ערבי בחיפה או בכל מקום אחר, שיהיה דובר של ליברמן, שיהיה משהו בסגנון של איוב קרא, אז זה לא מציאותי. אני מייצג את הציבור שלי שבחר בי – שבחר בחד"ש. העמדות שלנו ידועות ומוכרות".

לסיום, הסביר זעאתרה את עיקר תפקידו החדש: "אני בתפקיד הזה כדי לדאוג לאבו עפיף מוואדי ניסנאס שתבעו אותו בגלל שלא שיפצו את המדרכה, לאנשים מחליסה שעברו תאונת דרכים קשה ונדרסו להם ארבעה ילדים, לשכונת עבאס שצריך לפתוח שם כיכר וציר לכביש. כל המסביב זה מסביב, מה שמפריע לי בכל הסערה הזאת זה שביומיים האחרונים מדברים איתי יותר מדי עיתונאים ואני לא מספיק לקדם את הדברים האלה".

אל ההסתה של ימין נגד זעאתרה הצטרף אתמול יו"ר ועדת הפנים של הכנסת יואב קיש (הליכוד). במכתב ששלח לשר הפנים אריה דרעי ביקש ח"כ קיש לא להיעתר לבקשתה של קליש רותם לאשר תשלום שכר לסגן ראש עיר חמישי בחיפה. על פי החוק רשאי ראש עיר שבה יותר מ-250,000 תושבים למנות סגן חמישי, אך תשלום שכר לסגן זה דורש אישור משר הפנים. קליש רותם כבר הגישה בקשה בעניין לשר הפנים, אך גורמים בש"ס טוענים כי דרעי לא ימהר לאשר את בקשתה כאשר הסיעה יושבת באופוזיציה.

"כיום אין בחוק יכולת למנוע מראש העיר למנות אדם כזה לסגן אלא על ידי מועצת העיר, אך לפחות את שכרו יש בסמכות השר למנוע. אני קורא לך להשתמש בסמכותך ולהודיע כבר כעת כי לא תאשר שכר לאדם זה", כתב לדרעי חבר הכנסת מהימין הקיצוני.

עוד על ההסכם שנחתם בעיריית חיפה, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 8(:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/12/G46_2018.pdf