נתניהו ורוב ראשי הסיעות סירבו להתייחס לעתידה של רצועת עזה; ח"כ עודה השיב: יש להסיר את המצור

התפטרותו הדרמטית של שר הביטחון מהימין הקיצוני אביגדור ליברמןהותירו באוויר שאלה שלא קיבלה תשובה ברורה מזה שנים: "מה עושים כדי לשמור על שקט קבוע בעזה?". כתב החדשות, אור הלר, פנה לכל ראשי הסיעות בכנסת לשמוע מה התוכנית שלהם. אך רובם סרבו להשיב.

2018-11-17_154444

פעילי שלום ישראלים הפגינו אתמול מול הגדר בעזה ודרשו לשים קץ למצור (צילום: אקטיבסטילס)

לשאלות הכתב רק הישבו יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), יו"ר העבודה, אבי גבאי; יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד ויו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג. סירבו להשיב לפניות הכתב: יו"ר הליכוד, ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו; יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט; יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי; יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ ליברמן; יו"ר כולנו, השר משה כחלון; יו"ר סיעת היחיד; ח"כ אורלי לויאבקסיס; יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר האופוזיציה מהמחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני.

ח"כ עודה השיב שאלות הכתב: "כבר יותר מעשור שישראל משליטה מצור אכזרי על רצועת עזה. תושבי עזה מתמוטטים ונאנקים תחת המצור. יש פתרונות צודקים אבל אין מי שרוצה לקדם אותם. הפתרון ההכרחי היחיד הוא לשוחח עם אש"ף ולקדם הסכם שלום כולל עם הפלסטינים".

יצוין ש-40 מפגינים פלסטינים נפצעו אתמול (שישי) מירי חיילי צה"ל בגבול עזה, בהם 18 מירי חי וחמישה מכדורי גומי כך מסר משרד הבריאות ברצועה. לפי המשרד, מצבם של שלושה מהפצועים קשה. סמוך לשעה 17:00 החלו מפגינים לעזוב את אזור גדר המערכת. הוועדה המארגנת את ההפגנות בעזה כי בשבוע הבא תתקיים הפגנה תחת הכותרת "כוחות ההתנגדות מאחדים את העם הפלסטיני".