נתניהו הבטיח 'להחיל ריבונות על כל היישובים בא"י'; ח"כ כסיף: 'הוא מבטיח אפרטהייד'

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) כי הוא שואף להחיל "את הריבונות היהודית על כל היישובים, כחלק מארץ ישראל וממדינת ישראל". בביקור בבית ספר בהתנחלות אלקנה בשטחים הפלסטינים הכבושים לרגל פתיחת שנת הלימודים הוסיף נתניהו כי "לא יהיו עוד עקירות", כפי שכבר אמר במהלך מערכת הבחירות הנוכחית.

נתניהו הגביר את תמיכתו הפומבית ביוזמות סיפוח מאז מערכת הבחירות הקודמת, אז אמר כי "אנחנו דנים בהחלת ריבונות ישראלית בהדרגה בשטחי יהודה ושומרון. אני לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות, כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית מבחינתי".

נתניהו הבוקר בהתנחלות אלקנה. אולי צריך להוסיף לימוד האפריקאנס בתכנית הלימודים בהתנחלויות? (צילום: לע"מ)

 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הגיב להבטחת ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו הוא עבריין סדרתי, פעם גונב מהציבור בשביל לתת לחבריו הטייקונים ופעם דוחק את מדינת ישראל לבצע פשע מלחמה של סיפוח שיביא למותם של אינספור פלסטינים וישראלים". זאת לאחר שנתניהו אמר כי נחיל את הריבונות היהודית בכל היישובים. עוד אמר עודה כי "מורשתו תהיה שובל כתבי אישום והבטחות שלא הספיק לממש למתנחלים".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הוסיף בתגובה לאמרותיו נתניהו כי "נתניהו לא דיבר על ריבונות ישראלית על ההתנחלויות שבשטחים הכבושים (דבר מוקצה כשלעצמו) אלא על ריבונות יהודית. שלא נטעה לגבי כוונותיו. בפומבי ובגלוי מצהיר ראש הממשלה כי הוא מעוניין באפרטהייד ובטיהור אתני". עוד אמר כסיף כי "נתניהו משתולל ללא גבולות משום שלא שמים לו כאלה. רק הרשימה המשותפת תפסיק את הטירוף".