נשים עושות שלום: 'רכבת ההנהגה בישראל יורדת מהפסים'

כאלף נשים, מרחבי הארץ, השתתפו בשבוע שעבר  (25.11) באירוע יוצא דופן שאורגן בידי תנועת "נשים עושות שלום". רכבת מיוחדת שיצאה מתחנת הרכבת בנהריה הגיעה עד שדרות. מתחנת הרכבת צעדו הנשים כשהן נושאות שלטים עליהן נכתב "עוצרות את המלחמה". התהלוכה הסתיימה במכללת ספיר, שם נערך כנס שדרות לחברה. בין הצועדות, חברות תנועת נשים דמוקרטיות בישראל (תנד"י).

2014-11-26_202423

בכנס שדרות התקיים אירוע ההשקה של "נשים עושות שלום", שהתקיים תחת הסיסמא "דורשות הסכם מדיני – בוחרות בחיים". במכתב שנשלח לראש הממשלה, שהוקרא מעל הבמה, נאמר כי "רכבת ההנהגה של ישראל דוהרת להתרסקות, כשעליה כולנו – יהודים וערבים. רכבת השלום של הנשים לא תניח לממשלה, עד שתחזור לנהוג באחריות ותגיע ליעד: הסכם מדיני מכבד המקובל על שני הצדדים".

ד"ר מיכל שמיר, ראש בית הספר לאמנות, חברה ותרבות במכללת ספיר, נשאה דברי ברכה. את המושב בנושא "תפקידן של נשים ביישוב סכסוכים והובלת תנועות אזרחיות" פתחה רחל סרגוסטי – פעילה ותיקה, דור שלישי בירושלים – שסיפרה את סיפורה האישי. הבמאית רונית איפרגן, תושבת כפר עזה ופעילה בתנועה למען עתיד הנגב המערבי, הציגה את סרטה "לא עוד מלחמה". הכנס הסתיים בהחלטה נחושה להמשיך את הדרישה "כן זה לא חלום, זה יכול לקרות וזה יקרה אם נעשה".

לאתר "נשים עושות שלום":

http://womenwagepeace.org.il