נשיא סין על מלחמת הסחר של ממשל טראמפ: 'אין התנגשות בין ציביליזציות'

נשיא סין, שי ג'ינפינג, אמר ביום רביעי כי אין "התנגשות ציביליזציות" בצל מלחמת הסחר עם ארצות הברית. הוא אמר זאת בתגובה לדבריה של בכירה אמריקנית, שתיארה את היריבות כ"מאבק בציביליזציות". כך מסרה סוכנות הידיעות "סין החדשה".

שי אמר כי "המחשבה שגזע או תרבות מסוימים עליונים על אחרים, והתעקשות על שינוייהם או אפילו על החלפתם בציביליזציות אחרות היא טיפשית במהותה והרסנית בביצועה". נשיא סין, שנאם בכנס הדיאלוג על תרבויות אסייתיות בבייג'ינג, הוסיף מבלי להזכיר את ארצות הברית כי "אין התנגשות בין ציביליזציות שונות, אלא צריך להסתכל על היופי של האחרות".

2019-05-18_165815

נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: רדיו סין)

יצוין בחודש שעבר אמרה קירון סקינר, מנהלת תכנון המדיניות במחלקת המדינה האמריקנית בפורום ביטחוני כי סין היא "המעצמה היריבה הראשונה של ארצות הברית שאינה לבנה". נאומו של שי ניתן בזמן של החרפת מלחמת הסחר עם ארצות הברית בה פתח ממשל טראמפ, אחרי ששתי המדינות הטילו מכסים זו על זו בעקבות קריסת השיחות על הסכם חדש.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם ביום חמישי, במסגרת מלחמת הסחר, על צו נשיאותי שאוסר על חברות אמריקאיות להשתמש בציוד שיוצר על ידי חברות טלקום זרות ש"מהוות איום ביטחוני על המדינה". טראמפ חתם על הצו זמן קצר לאחר שמשרד המסחר האמריקאי הודיע כי הכניס את וואווי לרשימה שחורה, ועשוי לאסור עליה לפעול בארה"ב. טראמפ מכריז על מצב חירום לאומי בכל הקשור לאיומים ביטחוניים על תעשיית טכנולוגיית המידע והתקשורת בארה"ב.

בעקבות המהלך של משרד המסחר האמריקאי הכנסת וואווי לרשימה השחורה חברות אמריקאיות יצטרכו לקבל רישיון מיוחד כדי למכור את הציוד של החברה בארה"ב. מהלך דומה נעשה נגד ZTE הסינית, יצרנית ציוד התקשורת השנייה בגודלה בעולם.