נשיא סין בוועידת המפלגה: 'הסוציאליזם עם מאפיינים סיניים נכנס לעידן חדש'

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר הבוקר (רביעי) בוועידת המפלגה הקומוניסטית הנערכת בימים אלה בבירה בייג'ין כי ארצו חייבת לשתף פעולה עם מדינות אחרות בנושא המאבק בשינויי האקלים. בדברים שנשא בוועידה הוסיף שי כי סין תגביר את מאמציה למאבק בטרור, בבדלנות ובקיצוניות דתית.

2017-10-18_204719

אולם ועידת המפלגה הקומוניסטית הסינית הנערכת בימים אלה בבייג'ין (צילום: סוכנות הידיעות של סין)

עלפי ידיעה ברדיו סין, שי החל למסור הבוקר את הדו"ח לוועידה ה-19 של המפלגה הקומוניסטית מטעם הוועד המרכזי היוצא. "סוציאליזם עם מאפיינים סיניים נכנס לעידן חדש", אמר שי בתחילת דבריו.

שי קרא לכל חברי המפלגה הקומוניסטית "להשיג ניצחון מכריע בבניית חברה משגשגת במתינות בכל המובנים ולחתור להצלחה הגדולה של סוציאליזם עם מאפיינים סיניים לעידן חדש". זו הפעם הראשונה ששי מוסר דו"ח בוועידת המפלגה. הדו"ח אושר בישיבת המליאה השישית של הוועד המרכזי שנחבר בוועידה ה-18 שנערכה בסוף השבוע האחרון. לדברי שי "השאיפה המקורית והמטרה של הקומוניסטים הסינים היא להשיג אושר עבור העם הסיני ולהגיע להתחדשות העם הסיני".

יותר מ-2,300 צירים שמשתתפים במפגש הפוליטי החשוב ביותר בסין בחמש השנים האחרונות. הצירים מייצגים יותר מ-89 מיליון חברים. יצוין שמזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית, עאדל עאמר, שיגר בתחילת השבוע ברכה לצירי הוועידה ואיחל להם "הצלחה בדיונים על מנת לחזק את עבודת המפלגה ואת דרכה הסוציאליסטית של סין".