נשיא הפיליפינים החליט להפסיק את שיחות השלום עם הגרילה השמאלית

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה החליט להפסיק את השיחות על קידום השלום עם ארגון המורדים השמאלימאואיסטי "צבא העם החדש" לאחר שכמה מחבריו המשיכו במקביל בלחימה כך הודיע אתמול (שישי) דוברו הארי רוקה. לדבריו, "חברים בארגון נכשלו במחויבותם לקיים משא ומתן אמיתי לקידום השלום, דבר שחשוב לנשיא להשאיר כמורשת של שלטונו". עוד נמסר כי פרט לצבא העם, הוצאו למחוץ לחוק המפלגה הקומוניסטית של פיליפינים, החזית באיאן וכל ארגוני העובדים, הסטודנטים, השכונות והנשים קשורים עמן.

2017-11-25_192130

לוחמי צבא העם החדש של פיליפינים (צילום: הומניטה)

יצוין שדוטרטה אמר לאחרונה כי הוא דקר אדם למוות כשהיה נער. זו לא הפעם הראשונה שהנשיא השנוי במחלוקת מודה שהרג אנשים באופן אישי בעבר אף הודה שהשליך אדם ממסוק. "כשהייתי נער, נכנסתי ויצאתי מהכלא והתקוטטתי פה ושם", סיפר דוטרטה במהלך נאום שנשא בדנאנג שבווייטנאם, שם נערכה פסגת הפורום לשיתוף פעולה כלכלי באסיה ובאוקיינוס השקט בהשתתפות מנהיגים מהאזור ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "בגיל 16 כבר רצחתי מישהו", הוסיף דוטרטה.

לדבריו, הוא דקר את האדם "רק בגלל מבט". הוא פנה לקהל בווייטנאם וביקש מהם לדמיין מה הוא מסוגל לעשות כנשיא. "אני לא אפטור אף אחד מעונש אם תתעסקו עם פיליפינים", אמר, "לא משנה גם לגבי הטוענים בעד זכויות אדם". בדצמבר אשתקד הוא סיפר כי בזמן שהיה ראש עיר הוא הרג במו ידיו לפחות שלושה בני אדם. נשיא הפיליפינים סופג ביקורת רבה בשל מאבק ממשלתו בסמים במדינה שגבה את חייהם של של אלפי בני אדם מאז עלה לשלטון, מבלי שזכו למשפט.