נשיא ברזיל לשעבר ומנהיג השמאל 'לולה' דה סילבה הסגיר עצמו למשטרה

נשיא ברזיל לשעבר לואיס אינסיו "לולה" דה סילבה הסגיר עצמו אמש (שבת) למשטרה. זאת, לאחר שבמשך שעה וחצי אלפים מתומכיו מנעו ממנו לצאת את מטה איגוד עובדי המתכת כדי למנוע את תחילת ריצוי עונשו.

בית המשפט העליון במדינה אישר, ברוב של שישה מול חמישה, את פסק הדין בשבוע שעבר: 12 שנות מאסר בגין עבירות שחיתות שלא הוכחו. עד אמש דה סילבה סירב להיכנס לכלא והתבצר במשרדי האיגוד בו היה מפעיליו המרכזיים בעת הדיקטטורה הצבאית. עורך דינו, ז'וסה רוברטו באטוצ'יו הודיע בסוף השבוע לעיתון "פוליה דה סאו פאולו" שהנשיא לשעבר לא יתנגד למעצר ויסכים להסגיר את עצמו למשטרה.

2018-04-08_194145

"נגד ההפיכה הימנית לולה לא הולך לכלא", אלפי פעילי שמאל ואיגודים מקצועיים מנסים אמש למנוע מלולה להסגיר את עצמו למשטרה (צילום: פורטל ורמליאו)

תומכיו מתארים את הרשעתו כציד מכשפות פוליטי כדי למנוע את התמודדותו בבחירות לנשיאות שיתקיימו באוקטובר הקרוב. על פי הסקרים, "לולה" בראש מפלגת העובדים ובתמיכת שורה ארוכה של תנועות וארגונים, בהם המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, עומד לנצח בפער גדול מול יריביו. לולה דה סילבה, שכיהן כנשיא מ-2003 עד 2010, הוא המנהיג הפופולרי ביותר בהיסטוריה של ברזיל המודרנית.